Aquest és el soroll del motor d'un escúter elèctric. Menys contaminació acústica i, evidentment, zero emissió de gasos contaminants. Un miler de motos com aquestes es posen a disposició dels ciutadans mitjançant un lloguer mensual que costa 149 euros. El servei inclou l'assegurança, les revisions, l'impost de circulació, l'assistència en ruta i, fins i tot, el casc. Amb una cilindrada de 125 centímetres cúbics, les motos assoleixen una velocitat de 84 quilòmetres per hora. DAMIÁN MARTÍN, director de Cooltra "Aquest projecte posa la moto elèctrica a l'abast de tothom." Les bateries triguen dues hores a carregar-se i tenen una autonomia de 80 quilòmetres. Actualment, Barcelona disposa de 250 punts de recàrrega, indrets públics de repostatge que són gratuïts. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "És un gran dia. Avui Barcelona es converteix en la ciutat que té més motos elèctriques en circulació." La inclusió d'aquests escúters als carrers de Barcelona suposa quintuplicar el nombre de motos elèctriques que fins ara circulaven per la ciutat.

El projecte eCooltra, una iniciativa pionera a Europa, introduirà gradualment a Barcelona un miler de motos elèctriques mitjançant un sistema de lloguer mensual. El servei pretén convertir-se en una alternativa de mobilitat sostenible per a la ciutadania.

El lloguer d’aquests escúters elèctrics costa 149 euros al mes i inclou l’assegurança, les revisions, l’impost de circulació, l’assistència en carretera i el casc. Les motos assoleixen els 84 km/h i tenen una cilindrada de 125 cc, la qual cosa els permet circular per les rondes. L’autonomia de les bateries és de fins a 80 quilòmetres i triguen dues hores a carregar-se al 85%. Actualment, Barcelona disposa de 242 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics.

La posada en circulació de les 1.000 escúters suposarà quintuplicar el nombre de motos elèctriques que fins ara circulaven per la ciutat. Al mateix temps, s’ha duplicat el parc de vehicles elèctrics en general. Segons l’empresa catalana que hi ha al darrere, Cooltra, aquest projecte converteix Barcelona en la ciutat europea amb més motos elèctriques en circulació.

La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens, i el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Mena, han assistit a la presentació d’eCooltra. De fet, l’Ajuntament ha assessorat l’empresa en el desenvolupament  del pla de negoci. L’any vinent, Cooltra exportarà el servei a Roma i Berlín.

Punts de recàrrega que no funcionen

L’Ajuntament ha reconegut que hi ha punts de recàrrega que s’han de revisar perquè no funcionen correctament. “Cal repassar-los perquè hem rebut diverses comunicacions sobre el tema”, ha assegurat Sònia Recasens. La tinenta d’alcalde d’Economia també ha anunciat que el consistori vol estendre els punts de recàrrega i això també inclou l’àrea metropolitana.