Cada víctima i supervivent d’un accident de trànsit té nom i una història al darrere, quasi sempre, de pèrdua. El Servei Català de Trànsit ha elegit, per primera vegada en els 12 anys d’història, una campanya en què les protagonistes són les víctimes d’accidents de trànsit. L’Albert Quiles, la Mireia Sanz, la Carmina Farré, en Xavi Romero, en Josep Roca i en Jordi Casellas pateixen paraplègia, tetraplègia o seqüeles derivades d’un traumatisme cranioencefàlic.

Tots recorden el dia en què van patir l’accident i com va ser. Però el que expliquen és, sobretot, quines conseqüències ha tingut en les seves vides. Alguns han perdut la mobilitat; d’altres, els seus éssers estimats. La velocitat, la manca de prudència, la inexperència o, senzillament, el fet de ser en el lloc on s’ha produït un accident són els motius que expliquen cadascun dels sinistres.

Els anuncis d’aquesta campanya, que porta el lema “Sí, podem evitar-ho”, s’emetran durant els propers dos mesos a ràdio i televisió. Els espots, que poden veure’s al web del SCT, han costat 34.000 euros, una de les campanyes més austeres dels darrers anys.