MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "El que no farem és implementar un canvi transitori per tornar-lo a canviar després amb l'arribada del Tramvia. El que farem amb la Diagonal és optimitzar al màxim el funcionament de les línies existents a l'espera d'aquesta solució definitiva, que és l'única que ens pot arreglar el problema de la Diagonal."

Mercedes Vidal ha assegurat que “la Diagonal és una de les zones amb més congestió d’autobusos”, per això ha dit que la nova xarxa ortogonal no preveu cap nova línia que la creuï. Pel govern municipal, “la solució definitiva” per descongestionar aquesta via és posar-hi “un transport de més capacitat” com el tramvia i no posar-hi cap altre autobús com a “solució transitòria” perquè, ha assegurat, “tenen una alta densitat de viatgers”. “Els busos es fan nosa els uns als altres”, ha sentenciat Vidal. Fins que no arribi el tramvia, però, continuaran circulant línies que actualment passen per l’avinguda, com la 6 i la 7.

Dilluns, 16 de gener, l’Ajuntament iniciarà un procés participatiu per consensuar amb veïns i entitats la configuració de les noves 12 línies de la xarxa ortogonal. En total es faran 14 sessions i, segons Vidal, la configuració quedarà implementada de forma definitiva la tardor del 2018. La proposta inicial del govern municipal inclou una línia horitzontal, nou de verticals i dues de diagonals.