Les obres a l'estació de Provença dels Ferrocarrils afectaran el trànsit. Des de Rosselló fins a Provença es tallarà un carril de Balmes al costat esquerre i en el cas del carrer del Rosselló s'eliminarà un carril d'aparcament i un altre de circulació. Les afectacions més importants seran per als vianants, precisament al carrer del Rosselló amb Balmes la vorera del cantó mar es tancarà al pas amb les molèsties que això pot generar als veïns i especialment als restauradors. ALEXANDER GULLETAT, Byakko's Bliss Cafè "Estem una mica espantats perquè just ens hem de donar a conéixer al barri, estem en un punt d'afluència davant del pas de vianants. I realment no sabem com anirà. Només obrir, a un comerç ja li costa engegar..." REGINA MARTÍNEZ, Restaurant Level "Estos clientes que son habituales, cuando se enteraron de que nos quitaban la terraza, nos dijeron que buscarían otras o en otra calle." JOSEP MARIA FRANQUESA, Marisqueria O'Centollo "Lògicament haurem de treure personal perquè nosaltres tenim personal de cuina i de terrassa. Si no hi ha terrassa, dos persones menys com a mínim." Les obres han de servir per eixamplar l'andana de l'estació en sentit Sarrià. Els tres metres actuals es fan insuficients, especialment en hora punta, i després de les obres s'arribaran als vuit. També s'ampliarà part del vestíbul i s'afegirà una escala i un ascensor per ajudar la mobilitat dels passatgers. "Em sembla perfecte perquè hi ha moltes hores que és insuficient, hi ha moltíssima gent." "Jo crec que s'hauria d'ampliar cap enrere, sobretot al matí."ç "A l'escala ja hi ha cua. Triguem moltíssim a arribar fins a aquí. Costa entrar moltíssim a les primeres portes, està que no s'hi cap i és una vergonya." Les obres s'allargaran fins a l'estiu i els pressupost és de 6,1 milions d'euros.

El carrer de Balmes veurà com desapareix un carril de circulació, en concret el del costat Besòs i, a més, s’ocuparà part de la vorera a l’altura de l’estació. Quedaran oberts tres carrils per a la circulació. El carrer del Rosselló veurà afectats dos carrils en el costat mar, un de circulació i l’altre d’aparcament. En el cas del Rosselló la vorera quedarà totalment inutilitzada i s’obrirà un espai a la calçada per als vianants. La vorera es començarà a recuperar parcialment  a partir de la primavera. Tot i això els veïns però especialment els restauradors, alguns d’ells es quedaran sense terrassa fins a l’estiu, creuen que les obres els portaran força mals de cap.

Els resultats

Les obres que tenen un cost de 6,2 milions han de servir per ampliar l’andana de tres a vuit metres en el sentit Sarrià. Cal recordar que aquesta és la segona estació de la línia Barcelona-Vallès, després de la plaça de Catalunya en volum d’usuaris, amb 8,6 milions de passatgers l’any. L’andana direcció Sarrià és la que acumula més usuaris en hora punta.

Millores en l’accessibilitat

També es millora l’accessibilitat amb una nova entrada en la part ampliada de l’andana, amb escales fixes i un ascensor que permetran una major mobilitat dels usuaris especialment en les hores punta. Tant al xamfrà de Balmes com el del Rosselló es crearan dues sortides d’emergència i una modificació de part del vestíbul per accedir tant l’ascensor com a les noves escales.