La via provisional per a les bicicletes proposada per l’Ajuntament ha rebut una allau de crítiques positives en aquests últims dies. Vianants, ciclistes i paradistes compartien que aquesta havia estat una bona mesura. Per les entitats de ciclistes això no ha estat cap novetat. El Bicicleta Club de Catalunya, per exemple, veu que així era “molt més fàcil” la mobilitat de totes les parts implicades. El seu portaveu, Carles Benito, creu que s’ha de fer una feina molt important d’educació i divulgació per comprendre l’hàbitat natural de la bicicleta. Des del seu punt de vista, el carril bici per sobre la vorera és una idea descontextualitzada actualment, ja que el volum de bicicletes que es mou per la ciutat és molt gran, i per la calçada “és on causa menys problemes”.

En la mateixa línia s’expressa l’associació Amics de la Bici, que creu que “s’està perdent una gran oportunitat” de reestructurar la mobilitat d’aquesta via i resoldre “l’error que es va cometre” en posar el carril per la vorera. “La bici ha d’anar per la calçada  perquè no té la velocitat dels vianants”, argumenta un membre de l’entitat.

El consistori també s’ha pronunciat. Asseguren que han rebut les bones crítiques i que estudiaran com aplicar-ho de forma definitiva com a nou carril bici. Abans, però, d’aquí a una o dues setmanes esborraran les actuals senyalitzacions i delimitacions de la via provisional i les bicicletes hauran de tornar a circular per la vorera amb els vianants.