Per primera vegada hem pogut entrar a la futura estació de Foneria de l'L10 Sud. L'esquelet està acabat i el túnel, les vies i la catenària ja són una realitat. A partir del febrer començaran les obres d'accessibilitat amb la instal·lació d'ascensors, escales mecàniques i accessos a les andanes, entre altres elements de l'arquitectura interna. Els treballs avancen i així s'ha volgut compartir amb els veïns dels barris de la Marina, que han acompanyat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en la visita. MARIA SANTIAGO, Unió Entitats La Marina Si tot va segons el calendari previst les estacions de Foneria i Foc Cisell començaran a funcionar el 2018. El titular de Territori ha dit que la voluntat és que no hi hagi un decalatge gaire gran entre la inauguració d'aquestes estacions i les de l'Hospitalet i que es treballa per donar-hi embranzida. "El conseller Rull ha reclamat lleialtat institucional a les veus que des del PSC retreuen. Són les veus per exemple de l'alcaldessa Núria Marín que li critica no haver prioritzat les estacions d'Ildefons Cerdà i la Provençana o la de Jaume Collboni que li retreu no tenir prou sentit metropolità en la concepció d'aquesta L10 Sud." JOSEP RULL, conseller de Territori i Sostenibilitat: "Que el PSC parli de pedaços a l'hora de referir-se a les solucions que estem buscant és un sarcasme. Perquè bona part dels problemes van ser generats en el seu moment per una mala concepció del finançament d'aquesta obra." Rull ha explicat que s'ha fixat un calendari de reunions amb l'ajuntament de l'Hospitalet i que el pla per finançar les dues estacions no implicarà econòmicament aquesta ciutat.

Dues setmanes després de l’acord que van signar l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat per desencallar les obres de la nova Línia 10 Sud del metro, una representació dels veïns que es beneficiaran de la infraestructura han pogut veure de primera mà com són els budells del ramal de la Zona Franca. Tot plegat, gràcies a la visita demanada a instàncies del Grup Municipal de Convergència i Unió.

Durant la visita a les noves estacions de Foneria i Foc Cisell, els ciutadans, acompanyats del conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, han comprovat l’estat dels treballs del darrer any, en què s’ha acabat la construcció de l’esquelet de la línia de metro, que inclou elements fonamentals com les vies i la catenària. A partir del mes que ve començarà la instal·lació de tots els elements que donaran forma a les estacions com els ascensors, les escales mecàniques, les papereres i la senyalització.

Foc creuat amb el PSC

Rull també ha aprofitat la visita per respondre a les veus crítiques del PSC, com la del president de la Federació de Barcelona, Jaume Collboni, que van criticar el govern per obrir les estacions de l’L10 “a pedaços”. Ha titllat de “sarcasme” l’atac ja que —ha dit— deriva de “la manca d’un pla de finançament” per part de l’antic tripartit (en què hi havia el PSC).

Jaume Collboni també ha fet arribar la seva rèplica: en un comunicat ha demanat a Rull que “revisi l’historial de l’obra amb deteniment per parlar amb propietat de pedaços”. En aquest sentit, ha recordat que el “suposat avantprojecte” que va fer l’últim govern Pujol es va haver de “refer completament”.