Aquest és un dels combois de la línia número 100 que passejaven els pocs turistes que hi havia a la ciutat. El servei es va inaugurar el juny de l'any 1987. Un únic recorregut de 90 minuts que només funcionava la temporada d'estiu. A mesura que l'atractiu de Barcelona i l'interès per visitar-la augmentaven, el servei va anar creixent. El 1992, l'any dels Jocs Olímpics, va néixer la marca actual, Barcelona Bus Turístic, i al cap de quatre anys es van posar en funcionament els vehicles de dos pisos, amb el pis superior descobert. Les novetats més destacables van aparèixer al desè aniversari del servei: nova imatge, nous busos i la creació d'un bitllet per a dos dies. La segona línia, la 101, va aparèixer el 1998, el 2000 el servei es va allargar tot l'any i el 2004, amb motiu del Fòrum Universal de les Cultures, es va inaugurar una tercera ruta. Tres anys després, a l'estiu, va sorgir el Bus Turístic nocturn, que ara encara es manté. Des d'aleshores s'ha actualitzat constantment l'equipament dels combois, amb audioguies o connexió wifi, i també s'han modernitzat els vehicles. MARTA FONT "Actualment el Bus Turístic de Barcelona genera activitat a 70 equipaments culturals de la ciutat a través de tres rutes diferents. Aquesta és la ruta vermella, que té una durada d'aproximadament dues hores i té parades a llocs emblemàtics de la ciutat com la Casa Batlló, la Pedrera o el Poble Espanyol." 30 anys després i en ple auge turístic, els busos passegen prop de dos milions d'usuaris l'any. "Me permite conocer mejor Barcelona y cuento con poco tiempo para estar en esta ciudad." "Es la primera vez que estoy en Barcelona y quería conocer algo. Llegué hace un rato y dije que la mejor manera, más siendo esta hora, era tomar el bus turístico." Són veritables terrasses panoràmiques en moviment que permeten captar tots els detalls de la ciutat.

L’any 1987 va entrar en funcionament el primer comboi del Barcelona Bus Turístic, operat per TMB juntament amb Turisme de Barcelona. Es va inaugurar una sola línia, la número 100: un únic circuit de 90 minuts que només funcionava durant la temporada d’estiu. D’aquest esdeveniment el proper mes de juny en farà 30 anys i, des d’aleshores, el servei ha anat creixent, com també l’interès per visitar la ciutat.

El 1992, l’any dels jocs olímpics, va néixer la marca actual, Barcelona Bus Turístic, i al cap de quatre anys es van estrenar els vehicles de dos pisos, amb el pis superior descobert. Les novetats més destacables van aparèixer al desè aniversari del servei: nova imatge, nous busos i la creació d’un bitllet per a dos dies. La segona línia, la 101, va crear-se el 1998. El 2000 el servei es va allargar tot l’any i el 2004, amb motiu del Fòrum Universal de les Cultures, es va inaugurar una tercera ruta. Tres anys després, a l’estiu, va sorgir el Bus Turístic nocturn, que encara ara es manté.

Des d’aleshores s’han actualitzat constantment els combois, amb audioguies o connexió wifi, i també s’han modernitzat els vehicles. Actualment el Bus Turístic genera activitat a 70 equipaments culturals de la ciutat a través de tres rutes diferents: la vermella, la blava i la verda. 30 anys després i en ple auge turístic, els 77 busos operatius transporten prop de dos milions d’usuaris l’any.