En un any i mig, la T-Verda ha aconseguit desballestar 2.180 cotxes vells a Barcelona a canvi de tres anys de transport públic gratuït. Una xifra molt baixa si la comparem amb el nombre total de cotxes de més de 20 anys que hi ha a la ciutat: 178.300, segons les últimes dades de la DGT (desembre del 2017). Així doncs, només un 1 % dels propietaris de cotxes altament contaminants s’han acollit a la T-Verda per passar-se al transport públic.

A banda dels turismes, en el mateix període també s’han acollit al desballastament de vehicles vells els propietaris de 203 motos i ciclomotors a Barcelona. En àmbit metropolità, les dades són lleugerament superiors: s’han desballestat 3.590 cotxes i 259 motos i ciclomotors.

Objectiu 2020

El novembre del 2017, l’Àrea Metropolitana de Barcelona va estrenar la T-Verda amb la vista posada a l’any 2020. A partir d’aleshores, no podran circular per Barcelona els cotxes més contaminants (els dièsel matriculats abans del 2006 i els benzina d’abans del 2000, que no tenen etiqueta de la DGT).

La prohibició s’aplicarà de dilluns a divendres, entre les 7 i les 20 h, i en quedaran exclosos els vehicles de persones amb mobilitat reduïda i els serveis d’emergències. Tot i que l’AMB i l’Ajuntament s’han mostrat satisfets amb el funcionament de la T-Verda, l’objectiu 2020 deixa oberta una incògnita: Què passarà amb els milers de cotxes de més de 20 anys sense etiqueta de la DGT a partir del gener?