En roda de premsa, els treballadors d’Iberia han explicat que ells també noten les conseqüències de la crisi a Vueling, perquè són ells els encarregats de donar el servei a terra. Això implica l’atenció al client, facturació de maletes i embarcament, entre d’altres. Els empleats expliquen que vesteixen l’uniforme de Vueling “per contracte”, ja que és una de les filials de baix cost que té Iberia, però que la gestió i la presa de decisions sobre la rotació d’avions i personal és responsabilitat de Vueling. En aquest sentit, els treballadors es queixen que moltes vegades “no se’ls facilita la informació suficient” per donar un bon servei als usuaris.

Per tot plegat, han exigit a Iberia que contracti més personal per complir amb totes les operacions de la companyia de baix cost i per cobrir les necessitats dels passatgers que, asseguren, han arribat a insultar, escopir i, fins i tot, agredir els treballadors. També han demanat a Aena un augment de la seguretat a les zones de facturació i d’embarcament per garantir que totes les companyies aèries compleixen amb les seves obligacions. Finalment, han demanat a Vueling que posi fi a una situació que ha causat la desesperació de milers de passatgers i també dels treballadors, i que no pot continuar sense donar la cara, tal com havia fet abans de diumenge.