El dilluns 20 de juny, fa més de dues setmanes, BTV es va fer ressò dels primers problemes dels viatgers de Vueling. Hi havia una desena de vols cancel·lats i es van crear cues de fins a dues hores a les oficines d'atenció al viatger. Aquell mateix dia el web de BTV va recollir també tuits d'usuaris enfadats que mostraven llargues cues i oficines tancades. Aleshores encara no s'intuïa que aquests problemes eren només l'inici del que vindria després. La setmana següent van tornar a aflorar les queixes dels usuaris. El dimarts 28 de juny, Vueling es va excusar dient que els problemes es devien a la vaga de controladors aeris a França, que obligava a recol·locar 8.000 passatgers. Tot i que la vaga NO va afectar altres companyies. I partir d'aquí la situació va empitjorar amb l'inici de l'operació sortida de les vacances l'1 de juliol. Van incrementar les afectacions per als usuaris, i per tant, el seu malestar. decles 1 2 i 3 de juliol Vueling fa quasi el 40 % de les operacions de l'aeroport del Prat, on té la base principal. L'Agència Espanyola de Seguretat Aèria ja li ha obert expedient i també la Generalitat. I la companyia continua dient que els problemes són conseqüència de la vaga de controladors a França, tot i que BTV ja va constatar que els problemes van començar abans.

Segons Vueling, amb motiu de la vaga de controladors aeris a França del 28 de juny, va haver de recol·locar 8.000 passatgers. I això ha originat els retards i cancel·lacions posteriors que encara pateixen els usuaris. Tot i això, BTV ja va detectar els problemes de l’aerolínia el dilluns 20 de juny. Aquell dia, i el cap de setmana anterior, els usuaris ja van patir cancel·lacions -una desena de vols- cues d’espera a les oficines d’atenció al client i retards que en algun cas van arribar a les 15 hores. Des d’aleshores, no es coneix l’abast total del caos que pateix Vueling, una de les companyies amb més activitat a l’aeroport del Prat, on fa el 40 % de les operacions.