El conseller de Territori i Sosteniblitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, ha donat aquest dimecres els detalls de la integració tarifària que s’implantarà a partir de l’1 de gener del 2019, i que integrarà els 36 municipis que formen part de l’Àrea Metropolitana a la primera zona de tarifes del transport públic. Això significa que als 18 municipis que ja formaven part de la zona 1 ara se n’hi sumaran 18 més. Són, concretament, els de Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló i Torrelles de Llobregat.

El conseller de Territori ha considerat que aquest canvi suposa “el primer pas cap al nou sistema tarifari del futur” que s’ha d’implantar a tot Catalunya i que suposarà “una revolució en la concepció del transport públic com a sistema únic, global i en xarxa”.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Congelar les tarifes del transport públic pel 2019, l’aposta de l’ATM” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/atm-congelacio-tarifes-transport-public/|||” css=”.vc_custom_1540210221769{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}”][/vc_column][/vc_row]

Reforma de l’IBI per recaptar la diferència

Els usuaris que es desplacen habitualment amb origen o destí a alguna d’aquestes poblacions passaran de pagar la tarifa de la zona 2 (20 euros amb 10 cèntims per una targeta de deu viatges) a pagar gairebé la meitat (els 10 euros amb 20 cèntims per una T-10 d’una zona). Segons els càlculs de la Generalitat, el canvi de tarifes suposarà un cost aproximat de 23 milions d’euros, i de moment només estan garantits 17 milions d’euros que els 18 municipis beneficiaris sufragaran amb una reforma de l’impost metropolità de l’IBI. Tot i això, el conseller de Territori ha defensat que els comptes són aproximats i que el canvi “no té perquè ser deficitari”.

Abans que s’implanti el canvi de tarifes, els diferents operadors de transport públic posaran en marxa una campanya informativa perquè els usuaris estiguin al corrent dels nous preus, i també de com poden bescanviar els títols de transport de llarga durada, com la T-Mes o la T-Trimestre.