obres metro l5 acaben

El transport públic metropolità ha tornat a incrementar el nombre de viatges validats. I això que les dades de l’any anterior van registrar una lleugera davallada en el metro i un increment en l’ús de l’autobús. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha facilitat aquest dijous les xifres d’aquest any en relació amb el servei de metro i autobús. Des de gener fins a setembre del 2018, s’han fet 14,20 milions de viatges nous. Aquesta xifra suposa un increment del 2,8 % respecte al mateix període del 2017. En total, durant aquests primers nou mesos de l’any s’han produït 524,94 milions de viatges.

Reducció de l’impacte mediambiental

Amb aquests números es torna a batre un rècord històric pel que fa al nombre de viatges. Segons l’AMB, aquest increment de validacions ha contribuït a reduir l’impacte mediambiental d’emissions, de 7.600 tones de CO2, en cas que s’haguessin fet els trajectes en vehicle privat. Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, ha recordat que durant el 2017 es va detectar un increment de circulació de cotxes en els principals accessos a l’àrea metropolitana, un fet que “no ajuda a reduir els nivells de contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire, que és l’objectiu que perseguim”.

La integració tarifària de la segona corona pot portar més viatges

Poveda ha destacat que la propera integració de 18 municipis de la segona corona a la primera zona tarifària pot provocar un traspàs d’usuaris del vehicle privat al transport públic. La iniciativa es posarà en marxa el gener del 2019. “És un incentiu per als ciutadans de municipis de la segona corona que s’apuntin al canvi d’hàbits i apostin pel transport públic”, ha afirmat Poveda.

Viatges en metro i autobús

Sobre la xarxa de metro, de gener a setembre, s’han registrat 300,91 milions de viatges, el que representa un augment del passatge del 3,1 % respecte al mateix període de l’any anterior. Sobre els autobusos, s’han fet 149,7 milions de viatges en els primers nous mesos de l’any. Això suposa haver guanyat 2,48 milions de validacions.