tramvia Glòries

Durant tres dies, des d’aquest divendres i fins diumenge, la línia T4 del tramvia s’atura de forma provisional a la futura estació de Glòries, davant del Museu del Disseny. Les obres per connectar el tramvia per la Diagonal han forçat l’estrena temporal d’aquesta parada i han deixat sense servei durant tres dies l’estació que hi ha davant dels Encants. A més, les línies T5 i T6 acaben el recorregut a la Farinera i no arriben a Glòries.

L’estrena provisional de la futura estació de Glòries es fa a mig gas. Els combois circulen en els dos sentits de la marxa per una única via, la que queda més a prop del museu, tot i que la parada disposa de tres vies. L’ATM avisa que això pot alterar la freqüència de pas dels tramvies. Els usuaris de la línia T4 han d’entrar i sortir per la mateixa andana i la parada no té panells d’informació ni màquines d’autovenda.

De fet, l’ATM preveu obrir de forma definitiva aquesta estació abans de l’estiu, un cop s’hagin instal·lat els serveis que requereixen de subministrament elèctric.

Què s’està fent a Glòries?

Les afectacions a les línies del tramvia que passen per Glòries han de permetre implantar la catenària soterrada i posar en funcionament una subestació elèctrica. En el nou tram per la Diagonal, des de Glòries i fins a Verdaguer, els tramvies no funcionaran amb catenària aèria, sinó que s’alimentaran per contacte amb una franja instal·lada entre les vies. Serà justament a la parada de Glòries on els tramvies faran el canvi de sistema.

Cap a un nou intercanviador

L’estació del tramvia de Glòries que s’obre aquests dies de forma temporal serà en un futur un intercanviador de transport públic. En un mateix punt, davant del Museu del Disseny, confluiran les línies del tramvia amb el metro (L1) i el bus urbà. Les obres d’infraestructura ferroviària de tot el tram Glòries-Verdaguer estan al 85 %. Ja s’han instal·lat les vies i cal posar catenària soterrada a Glòries.

Les proves dels tramvies es deixen per després de la primavera i, un cop superades amb èxit les marxes en blanc (sense passatgers), la previsió és obrir al públic el tram Glòries-Verdaguer durant el segon semestre del 2024.