L’objectiu d’aquesta iniciativa pilot, que es va posar en marxa el 16 de setembre, era generar nous ingressos per a Transports Metropolitans de Barcelona. Tot i així, TMB ha obtingut només un “rendiment simbòlic” de les vendes de llaminadures, d’acord amb el marge de benefici acordat amb Wrigley. La màquina, que des de TMB s’ha qualificat d'”anècdota”, es va desinstal·lar dijous de la setmana passada, dia 13, un cop passat el període de prova.

Quan es va posar en marxa la iniciativa algunes associacions van alertar que es tractava de productes poc saludables; a més, els usuaris van criticar que es poguessin comprar gominoles dins de l’autobús però que, en canvi, no hi hagués l’opció de comprar tiquets de transport. Una proposta que TMB descarta completament ja que, segons fonts de l’empresa, només el 2% dels usuaris d’autobús no tenen el títol de transport en pujar en un autobús. En tot cas, TMB ha explicat que si s’han d’instal·lar més màquines expenedores de bitllets se situaran a l’exterior, a les parades d’autobús, tal com es fa en els quatre punts situats a la plaça d’Enric Prat de la Riba i al llarg de la Gran Via, entre la plaça d’Espanya i el passeig de Gràcia.