Des d'avui la marca Gaudí forma part de l'estació de ferrocarrils de Provença. La Pedrera s'afegirà al nom de l'estació. Però no només això, amb els elements estilístics d'aquest edifici emblemàtic s'ha personalitzat tot l'espai. S'ha fet amb un doble objectiu: atreure més viatgers a la xarxa de transport públic col·lectiu alhora que es fa publicitat d'una icona de la ciutat. És la primera estació personalitzada i no serà lúltima. Ferrocarrils però va més enllà i no descarta, en un futur proper, patrocinar amb marques comercials altres estacions per fer més sostenible el sistema. ENRIC TICÓ, president dels FGC "Estem analitzant propostes molt variades respecte a aquesta qüestió amb l'objectiu d'aprimar al màxim les aportacions necessàries per part de les administracions públiques per fer que aquest sistema funcioni." La iniciativa, que té l'aval del govern, ja és sobre la taula d'altres operadors com TMB. Ferrocarils, però ha passat al davant del metro, ja que tot i tenir una parada més llunyana a La Pedrera ha aconseguit el nom per a l'estació de Provença, que està a 400 metres de l'edifici modernista. SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "Lo que és segur és que sempre grantirem la primera descripció toponímica al lloc públic al lloc que és de tots." Un altre reclam per atreure públic a La Pedrera és la creació un bitllet combinat amb descomptes per als usuaris que també visitin la Casa Milà.

S’estén així una fórmula d’autofinançament que també estudia des de fa temps Transports Metropolitans de Barcelona. El nom de l’empresa anunciant sempre anirà per darrere del nom de l’estació, perquè el govern té clar és que el ciutadà sàpiga on és. Vila ha reconegut que ja hi ha converses amb patrocinadors per fer més sostenible el sistema.

El model que vol impulsar el govern a les parades dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya beu del que des de fa uns mesos treballa TMB. L’empresa va reunir-se a finals de l’any passat amb diversos directius per convèncer-los de les possibilitats d’anunciar-se al costat de la marca Barcelona.

L’experiència ja funciona a l’estació Sol, a Madrid, que té el patrocini de l’empresa de telefonia mòbil Vodafone. En aquest cas, però, el nom del patrocinador va abans de de l’estació.

L’anunci de Santi Vila s’ha fet en la presentació de la nova imatge de l’estació de Provença, que lluirà elements estètics de La Pedrera. Les andanes tindran una decoració especial amb elements identificatius de l’emblemàtic edifici de Gaudí. També s’incorporarà el nom de La Pedrera a la senyalització de sortida. El conveni de col·laboració entre Ferrocarrils i La Pedrera també preveu que es pugui viatjar i visitar l’edifici amb un nou bitllet combinat. El tiquet tindrà un descompte del 10% respecte al preu normal.