TMB està fent balanç de la primera setmana d’obres a l’L1 del metro. Per les crítiques d’alguns usuaris, entitats veïnals i sindicats de treballadors, l’empresa de transports es planteja, ara, fer modificacions en els serveis alternatius.
En una entrevista a ‘El matí de Barcelona‘, de betevé 91.0 fm, el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, ha admès que estudien reforçar algunes línies d’autobús per contribuir a encabir-hi els passatgers que ara fan el recorregut per carretera, en transport públic. Amb tot, Cañas ha assegurat també que, de forma progressiva, els usuaris han anat trobant una via alternativa que redueix el temps de trajecte i les molèsties ocasionades pel tall. Tot i això, també ha demanat disculpes als usuaris, però ha volgut subratllar que les obres són “absolutament necessàries”.
Reforç a les línies 62 i V31
Unes de les línies en què TMB valora reforçar la freqüència de pas són la número 62 i la V31. Cañas ha explicat que es plantegen mantenir-hi l’horari d’hivern en lloc del d’estiu. D’aquesta manera, es contribuiria a tenir una millor freqüència de pas i menys passatgers per vehicle. La decisió, però, no la prendran fins a la setmana vinent.
Enric Cañas ha respost així a les crítiques d’alguns sindicats de treballadors de TMB, que han criticat el disseny de les línies alternatives. De fet, des de la CGT asseguren que línies d’autobús com la 33 o la 34 s’han vist afectades per aquest servei alternatiu, canviant els vehicles dobles pels convencionals. El mateix sindicat demana que el recorregut del metro es faci en un sol servei de bus llançadora, en lloc de dos. Cañas creu que aquesta opció és inviable: “Per traslladar els 90.000 passatgers hauríem de fer sortir un autobús cada 30 segons, que és menys del temps que triguen en encotxar”, ha assegurat.