Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) suma una nova grua d’arrossegament per remolcar vehicles de gran pes i grandària, com els autobusos articulats i estàndards de la flota corporativa. Fa nou metres de llarg i 35 tones de pes i servirà com a suport als autobusos que pateixin alguna incidència en ruta i hagin de ser remolcats. La grua acaba d’arribar recentment a la cotxera del Triangle Ferroviari i forma part de la flota d’assistència de bus. Des d’allà sortirà per donar assistència als autobusos que es trobin al carrer i necessitin ser remolcats sense passatge.

Més potència però menys contaminant

La principal novetat de la grua és que té quatre eixos, cosa que li atorga més potència a l’hora de remolcar els vehicles pesants. Actualment, TMB té grues similars, però són de tres eixos, dos o un, i cap és com aquesta. Segons la fitxa tècnica, la nova grua MAN fa 8,89 metres de llarg, pesa 35.494 quilos, té 470 CV i és Euro 6 E, és a dir amb un nivell d’emissions molt poc contaminant.

Les baixes emissions s’expliquen perquè aquest tipus de vehicle no està en circulació durant tot el dia, sinó que fa sortides puntuals per a determinades ocasions que així ho requereixin, com remolcar un autobús que s’avaria durant el servei. Una de les altres novetats que incorpora la grua és una botonera a la porta del conductor amb els comandaments necessaris, cosa que facilita l’operació i millora el confort del xofer. 

Com a curiositat, sovint, alguna de les grues grans d’arrossegament de TMB ha fet algun servei especial per a entitats com la Guàrdia Urbana, ja que aquests col·lectius no disposen d’un vehicle de característiques semblants i l’empresa de transport els en cedeix un en cas que ho sol·licitin.