túnel L9 abandonat
Foto: @trenesmania

La represa de les obres del tram central de l’L9, a la primavera, suposarà tornar a engegar la maquinària d’uns treballs que han estat aturats durant 10 anys. Fa pocs dies un enginyer va publicar a les xarxes socials imatges del túnel abandonat en què es podien apreciar filtracions d’aigua, maquinària malmesa i vies que s’han espatllat pel pas dels anys. El Departament de Polítiques Digitals i Territori afirma, però, que durant tot aquest temps s’hi han fet les tasques de manteniment necessàries i que “les vies d’explotació de la línia ja instal·lada se substituiran, segons la planificació prevista”.

El govern aclareix que cal diferenciar les vies per on ha de passar la tuneladora (on s’han centrat els treballs de manteniment) i les vies per on passaran els trens. I deixa clar que de cara a la posada en servei del tram central, ja hi ha previst substituir-les.

Les filtracions “no comprometen l’estabilitat del túnel”

Els responsables dels treballs afirmen que en aquests 10 anys d’aturada “s’ha dut a terme un protocol de treballs de manteniment preventiu per una aturada de llarga durada”, amb l’objectiu que en un futur es poguessin reprendre les obres. Asseguren que s’han fet injeccions d’impermeabilització del túnel per minimitzar l’efecte de les filtracions d’aigua, que “no són estancs i que l’aigua de les filtracions es recull mitjançant un sistema de bombes”.

Afegeixen que, fins ara, les filtracions són d’aigua neta provinent del freàtic i que “no s’hi ha detectat cap entrada de material que pugui comprometre l’estabilitat del túnel”.