Jordi Julià, responsable de Coneixement del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, ha explicat al programa ‘bàsics’, de betevé, el perquè de les esses a l’L9 del metro, que aquest dimecres ha viscut la represa de les obres. D’una banda, ha dit Julià, s’ha volgut acostar el metro als veïns que ara no en tenen (sobretot del districte de Sarrià – Sant Gervasi), però també ha posat un exemple de per què la línia ha de fer aquests moviments. “Aena no va deixar fer el túnel sota la pista de l’aeroport”, ha lamentat.

Segons el responsable del Col·legi d’Enginyers de Camins, la institució aeroportuària va considerar que ubicar el túnel de l’L9 sota la pista “era perillós”. “L’L9 passarà sota 4 km de cases i la gent no es queixarà”, ha respost a l’argument d’Aena. Julià també augura que el preu de les obres de l’L9, com les el tramvia, s’encarirà per l’augment del preu dels materials i per la inflació. “La gent haurà de cobrar més i les coses seran més cares”, ha dit.

La tuneladora, a partir de la primavera del 2022

Què suposa la represa dels treballs de l’L9 del metro i quina importància té aquesta infraestructura per a la mobilitat de Barcelona? Julià ha respost a aquesta i altres qüestions al programa ‘bàsics’, de betevé. Julià ha especificat què és el primer que s’està fent sobre el terreny en aquests primers treballs, així com en què consistiran les inspeccions als edificis propers a algunes obres com les de la nova estació de Sarrià.

La intenció és que a partir de la primavera d’aquest 2022 la tuneladora torni a funcionar per continuar el tram de túnel que falta. Previsiblement, les estacions s’obriran per fases entre els anys 2026 i 2027.