Les obres per obrir al complet el túnel de les de Glòries avancen. Al novembre es va posar en funcionament de sortida de la ciutat i per a principis d’aquest any està previst que el trànsit de la Gran Via d’entrada a la ciutat passi soterrat, tot i que encara no hi ha una data fixada. betevé ha pogut comprovar in situ l’avenç dels treballs, que se centren en els últims acabats, la senyalització i proves tècniques.

La rampa de sortida, a l’altura del carrer de Padilla, està asfaltada i falta pintar-hi les línies per separar els carrils. A l’interior del túnel, s’ha de posar també la senyalització horitzontal i vertical, pintar el mur d’instal·lacions, col·locar els vinils informatius i fer el tancament dels quadres d’instal·lacions. A més, s’estan fent proves del sistema de control.

El radar de tram, pendent d’instal·lar

Entre les tasques que queden per fer hi ha la instal·lació del radar de tram que ha de controlar la velocitat a l’interior del túnel, fixada en 50 km/h. El consistori ja va anunciar que fins que no s’obri el sentit Llobregat no es posarà en marxa el radar. També s’han de posar encara les barreres d’entrada, les càmeres exteriors i la il·luminació de la rampa.

Pel que fa a la rampa Besòs, que serà l’entrada al túnel pels vehicles que accedeixen a Barcelona per la C-31, falta pavimentar la vorera, aplicar els últims acabats al mur, instal·lar semàfors i també un pòrtic amb el panell informatiu i els senyals de velocitat i aspes, com hi ha a l’entrada del túnel en sentit sortida de la ciutat.