TMB augmentarà la freqüència de pas d’un metro i l’altre en hores punta a les línies 1, 3, 4 i 5. Sobretot es vol reduir el temps d’espera a la L1 i la L5, les més congestionades, entre les 7 i les 9 h del matí. Els trens s’aniran incorporant progressivament a partir del segon semestre del 2019, i s’espera que al 2020 hagin augmentat la capacitat dels vagons en horse punta un 20 %. Són 12 nous combois que han costat 92 milions d’euros.

TMB vol aconseguir de cara al 2020 que circulin 144 trens de manera simultània al metro de la ciutat,  17 més que els actuals i 24 més respecte del gener del 2017. Mentre no arribin les noves adquisicions, que es van aprovar divendres passat, TMB està explorant nous processos per augmentar la freqüència de pas pel transport de passatgers. Es vol passar dels 4 minuts d’espera en hores punta, als 2 i mig. Actualment, sense els 12 combois encarregats, s’estan posant en funcionament tots els trens en hores punta, i el manteniment s’ha deixat per a altres moments del dia.

L’objectiu és augmentar la capacitat del transport públic un 20 % en els propers anys, ja que cada any el volum de viatgers creix entre un 2 i un 3 %. A més, entraran en vigor les restriccions de circular en transport privat per la ciutat durant els episodis de contaminació, i TMB vol tenir a punt l’augment de la freqüència de pas per reduir la congestió del transport públic.