carrer de Mandri

Les obres de l’L9 de metro tallaran a partir del proper dilluns, 8 de gener, la circulació del carrer de Mandri entre el carrer de Bigai i el passeig de la Bonanova. Al final s’ha anunciat que els treballs duraran 21 mesos, fins al setembre del 2025, i no fins a la primavera, com es va dir al desembre. S’enllestirà al llarg de tot aquest temps el pou de la futura estació de Mandri, al barri de Sant Gervasi – la Bonanova. La previsió és que el tram central de la línia entri en funcionament el 2028.

Per tot plegat, el trànsit en sentit baixada es desviarà pel passeig de la Bonanova i els carrers de Muntaner i de Bigai. I en sentit pujada, el desviament recomanat es farà per la ronda del General Mitre i pel carrer de Ganduxer o bé pel carrer de Maó, el carrer de Ganduxer i el passeig de la Bonanova.

Restriccions excepte per al veïnat i els serveis

El tall implica que Mandri deixarà de ser una via ràpida per als vehicles que volen anar del passeig de la Bonanova a la ronda del General Mitre o a la inversa. L’accés i la sortida del carrer de Mandri per la cruïlla amb el carrer de Bigai estaran habilitats exclusivament per al veïnat que hagi d’accedir als aparcaments i els vehicles d’emergència i serveis.

A més, l’espai per a càrrega i descàrrega d’aquest tram es traslladarà a la cruïlla mar amb el carrer de Maó. També es traslladaran els contenidors de la zona afectada.

pou Mandri obres L9
Pou de la futura estació de Mandri

Quatre línies de bus afectades

Les obres i el tall de circulació a Mandri suposaran la supressió de parades i la modificació dels itineraris de les línies de bus V13 i N8 en sentit pujada i V11 i 70 en sentit baixada. D’una banda, els autobusos de les línies V13 i N8 faran el trajecte pel carrer de Prats de Molló, la ronda del General Mitre, el carrer de Ganduxer i el passeig de la Bonanova, per després reincorporar-se al recorregut habitual.

De l’altra, les línies V11 i 70 canviaran el recorregut pel passeig de la Bonanova i els carrers de Muntaner i de Bigai abans de recuperar l’itinerari al carrer de Mandri, superat el tram amb restriccions.

Una estació tipus pou

Com la majoria d’estacions de l’L9, la de Mandri és de tipus pou. Serà a uns 75 metres de profunditat. L’excavació del pou, amb un diàmetre de 32 ms’ha fet amb microvoladures i ja ha culminat, abans de començar a omplir el gran forat amb una estructura metàl·lica per posar-hi ascensors i escales que comuniquin les andanes amb el vestíbul.

La posada en servei de l’estació de Mandri no té encara una data concreta. La voluntat de la Generalitat és anar obrint les estacions del tram central de forma progressiva conforme es vagin enllestint. De moment se sap que la tuneladora que ha de completar el túnel pendent del tram central de l’L9 ja ha superat l’estació de Sarrià i és a 600 metres de Mandri. La previsió del Departament de Territori és que la màquina arribi a aquest pou l’abril del 2024. Un cop allà, quedarà aturada durant un temps indeterminat per fer tasques de manteniment abans no reprengui la marxa cap a Lesseps, on s’espera que arribi a finals del 2024 o principis del 2025.