Les obres per construir l’estació de Mandri, al tram central de l’L9, entraran el gener del 2024 en una fase nova amb restriccions de trànsit. En concret, la nit del 8 al 9 de gener, el carrer de Mandri quedarà tallat en els dos sentits entre el passeig de la Bonanova i el carrer de Bigai (de pujada, el tall arribarà al carrer de Maó). L’afectació s’allargarà fins al segon trimestre del 2025 i alterarà les línies de bus 70, V11 i V13.

El tall de trànsit es fa per ampliar la zona d’obres i poder construir els murs del vestíbul, que es faran amb una màquina especial per arribar a uns 25 metres de profunditat. L’actuació ocuparà la calçada de la via i mourà a tocar de la vorera les pantalles acústiques que delimiten la zona d’obres. Per facilitar l’accés als pàrquings, en un tram es deixarà espai per als cotxes i no es descarta un semàfor per regular-ne l’entrada i sortida.

Mentre durin les obres el carrer de Mandri deixarà de ser una via ràpida per als vehicles que volen anar del passeig de la Bonanova a la ronda del General Mitre o a la inversa. De fet, alguns conductors ja pensen en alternatives. “Mandri era una alternativa al carrer de Muntaner que ens anava molt bé”, ha explicat un conductor a betevé. Un altre s’ha mostrat preocupat pels “embussos” que es faran a altres carrers de la zona a causa del tall.

Pou excavat, tuneladora a l’abril

Com la majoria d’estacions de l’L9, la de Mandri és de tipus pou, és a dir, que s’ha obert un gran forat per connectar el carrer amb la profunditat per on passaran els trens. L’excavació del pou, amb un diàmetre de 32 m, s’ha fet amb microvoladures i ja ha culminat. El forat té una profunditat de 75 m i, en properes fases, s’haurà d’omplir amb una estructura metàl·lica per posar-hi ascensors i escales que comuniquin les andanes amb el vestíbul.

La tuneladora que ha de completar el túnel pendent del tram central de l’L9 ja ha superat l’estació de Sarrià i està a 600 metres de Mandri. La previsió del Departament de Territori és que la màquina arribi al pou de Mandri l’abril del 2024. Un cop allà, quedarà aturada durant un temps indeterminat per fer tasques de manteniment abans no reprengui la marxa cap a Lesseps, on s’espera que arribi a finals del 2024 o principis del 2025.

La posada en servei de l’estació de Mandri no té encara una data concreta. Un cop s’acabi el túnel, caldrà condicionar-lo i la voluntat de Territori és anar obrint les estacions del tram central de forma progressiva conforme es vagin enllestint.