Els usuaris de l’ L1 del metro estan més adaptats als talls que des d’aquesta setmana afecten la línia, que no dona servei entre les parades del Clot i el Fondo. Aquest dimarts, segon dia amb el tall, els passatgers tenen més clares les alternatives per viatjar. El tram es cobreix amb dues línies de bus llançadora que passen sovint i eviten que es formin cues a les parades. En hora punta, a les 9 h, s’han acumulat fins a tres autobusos a la parada del Clot. Tot i la freqüència de pas, una de les queixes constants dels passatgers és que el recorregut amb bus és molt més lent que amb metro.
Alternatives de transport
Les línies especials de bus que fan el tram en obres són dues. Una va des del Clot a Fabra i Puig, mentre que la segona uneix Onze de Setembre amb el Fondo. Aquesta alternativa de transport ha estat criticada pels usuaris, que, per connectar els dos busos, han de caminar fins a 15 minuts. És per això que els passatgers que han utilitzat aquesta opció asseguren que buscaran alternatives per mirar d’estalviar temps.
Aquesta, però, no és l’única forma d’arribar des del Clot fins al Fondo, TMB també recomana utilitzar altres línies del metro, bus o Rodalies Renfe. Unes alternatives que tripliquen el temps del que és habitual amb l’L1.
Una actuació sense precedents
Les obres a la via de l’L1 s’allargaran fins al 30 d’agost
. Afecten nou estacions i s’han convertit en l’operació de manteniment extraordinari més important que s’ha fet mai a la xarxa de metro. Tindrà un cost de 20 milions d’euros. TMB creu que el dispositiu està funcionant de forma correcta, però mantindrà sobre el terreny els informadors una setmana més.
La UGT, també descontenta
La secció sindical d’autobús de la UGT també ha mostrat el seu descontentament amb la direcció d’Autobusos de Barcelona “per no haver fet cap cas a les indicacions” que va fer el sindicat abans del tall a l’L1. En aquest sentit, el sindicat recorda en un comunicat que ja havia denunciat que “les persones amb mobilitat reduïda no podrien gaudir d’un servei substitutori òptim”.
En paral·lel, la UGT lamenta que “els conductors han de suportar el descontentament evident i lògic dels usuaris” que utilitzen els busos llançadora perquè “la millor opció era habilitar una línia de bus llançadora única”, en comptes de les dues línies ofertes per TMB actualment.