RICARD RIOL, president de Promoció del Transport Públic "Possible tecnològicament ho ha de ser en un futur i eficaç, no, perquè estem parlant de pocs dies l'any en què hi ha episodis d'extrema contaminació. El que és greu és el que tenim cada dia. Barcelona no només està contaminada uns pocs dies l'any, Barcelona incompleix la normativa europea tot l'any pràcticament. Per aquest tot any hem de fer accions com superilles, reduir trànsit físicament, fer més econòmic el transport públic que el cotxe. Això és molt important que la gent ho trobi més econòmic perquè ja podem ser més ràpids, més nets, que si no ho fem més econòmic no ens vindran. Això no és cosa d'11 dies l'any, hem de treballar els 365 dies, que són els que incomplim"
Ricard Riol ha afirmat aquest divendres a l’entrevista del ‘BTV notícies matí’ que el nou pla aprovat pel govern català, que inclou recàrrecs del 25% en peatges i aparcaments municipals els dies de màxima contaminació atmosfèrica i, per contra, que el transport públic costi la meitat, “és poc eficaç”. Riol ha assegurat que al llarg de l’any es produeix aquesta situació “uns 11 dies”. Riol ha denunciat que “Barcelona incompleix la normativa” sobre els valors de contaminació “pràcticament tot l’any”. El president de PTP ha reclamat que “hi hagi accions per reduir la contaminació cada dia” i n’ha donat alguns exemples: “les superilles, reduir el trànsit físicament, i fer més econòmic el transport públic que el cotxe”. També ha reclamat que la futura posada en marxa de la T-Mobilitat també inclogui una “tarifa plana que no discrimini per zones”.
“No volem una L9 ‘interruptus'”
Sobre la Línia 9, Riol també s’hi ha referit i ha demanat als polítics que arribin a un acord i que es posi un calendari per finalitzar l’obra “encara que sigui d’aquí a 20 anys”.