Últims recordatoris... "Recordeu no saltar-vos cap semàfor, no córrer..." L'ordre des del centre d'operacions... "Ja podeu venir cap aquí." I que comencin les curses. Aquest any han estat set rutes diferents. Hi han competit tot tipus de transports: patins, bicicleta, moto, cotxe, metro, autobús i el més antic de tots, les cames. Aquesta edició a la cursa s'hi ha de sumar l'interès per comprovar si les 13 línies de la nova xarxa de bus funcionen. En general, els resultats són positius. Ara bé... RICARD RIOL, Promoció del Transport Públic: "El repte és que a part que passin cada cinc-vuit minuts, vagin més de pressa. A més dels 13 quilòmetres per hora de mitjana a què van actualment." Totes les curses han confluït aquí, a la plaça del Fort Pienc. Com és habitual, els patins han guanyat la majoria de recorreguts, seguits de les bicicletes i les motos. "En un momento, todo bordado. Solo he tenido que parar en algunos semaforillos." "La bici és el mitjà més fàcil perquè tens molta versatilitat." El transport públic no n'ha quedat mal parat amb uns temps força competitius. I com sempre dels últims, el cotxe. "En coche en Barcelona no." Amb aquest fotocall, Promoció del Transport Públic ha convidat els participants a valorar la xarxa ortogonal de bus. En José li dóna un notable i en xxx proposa una millora: un punt per ancorar les bicis als combois.

Segons el president de Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, la Cursa de Transports de Barcelona serveix per demostrar que la bicicleta, els patins i el transport públic són força més útils que el cotxe a l’hora de circular per la ciutat. I no només en temps. Segons calcula la PTP, l’ús del cotxe dièsel a la ciutat és entre cinc i set vegades més car que el transport públic. La bicicleta i els patins són els transports que millor combinen rapidesa i economia.

Des de l’entrada en funcionament dels nous combois de la xarxa ortogonal de bus, la Cursa de Transports també serveix per demostrar si s’ha guanyat en temps respecte a les antigues línies. Segons Promoció del Transport Públic, els resultats demostren que són línies més ràpides amb temps d’espera a les parades menors. Ara bé, segons Riol “l’objectiu hauria de ser millorar la velocitat mitjana dels nous autobusos, que, ara mateix, se situa en els 13 quilòmetres per hora.

L’any passat, els resultats de la cursa van constatar que els nous eixos ortogonals H6, H12, V7 i V21 funcionen millor que les línies predecessores però combinar-los encara no és competitiu respecte a les línies clàssiques directes d’altra freqüència. S’hauria, segons la PTP, de millorar la velocitat comercial, la freqüència de pas i la cobertura territorial dels nous eixos per fer-los més competitius que la xarxa clàssica.