La Comissió de Seguretat i Mobilitat ha rebutjat aquest dijous la proposta del Grup Municipal d’ICV-EUiA per retirar el pla d’estacionament de motos de Gràcia, que per al districte suposarà fins a 17% més d’aparcaments en superfície pels vehicles de dues rodes. Tant CiU com el PP hi han votat en contra, mentre que ICV i PSC hi han votat a favor, i Unitat per Barcelona s’ha abstingut.

La regidora d’ICV-EUiA, Isabel Ribas, ha proposat la retirada del pla d’aparcament de motos al districte de Gràcia i que se n’elabori un de nou perquè “no hi ha hagut debat ni consens”. “És un pla coix”, ha afirmat, perquè “únicament s’han pintat ratlles d’aparcament allà on es tolerava l’estacionament”. Ribas ha criticat que l’Ajuntament no hagi elaborat un estudi previ per conèixer els fluxes de motos durant les 24 hores del dia i considera que “no s’ha donat prioritat a les persones”.

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha afirmat que el pla s’ha debatut i “s’ha posat l’ordre que faltava” amb les motos que arriben al districte. El regidor ha dit que el pla ajuda a complir l’ordenança i que en cap cas “no es faran prohibicions generalitzades per aparcar la moto” però sí que “hem d’aprendre que no podem deixar-la davant de la porta”. Segons l’Ajuntament, a la Vila de Gràcia hi ha unes 4.000 motos estacionades de dia i només 1.400 aparquen en espais habilitats. El pla elaborat pel govern permetrà guanyar més de 700 places d’aparcament en superfície pels vehicles de dues rodes i cobrir així una mica més de la meitat de la demanda. El projecte permet la creació de places de pàrquing en carrers amb voreres superior als tres metres i als carrers de plataforma única de més de 7,5 metres d’amplada.