ROBERTO CARRASCO, Sector Ferroviari de la CGT "No hay dinero para Rodalies. Adif está arruinadísima, no tiene dinero ni para fotocopias. Eso se va a notar en el mantenimiento y también repercute en las incidencias." IBON PETRINA, bomber d'Aena a l'Aeroport de Barcelona-el Prat "Las instalaciones nuevas han costado un pastón y eso ha sido lo que han utilizado para justificar que esto es deficitario cuando en realidad ha sido un gasto injustificable."

Les protestes han comptat amb la participació dels dos col·lectius de treballadors. Els del sector ferroviari han denunciat la situació a Renfe, recentment segregada en quatre societats, on afirmen que falta personal a les estacions, als tallers i als trens, inclosos els maquinistes. A més, han criticat la gran inversió que s’ha destinat a l’alta velocitat sense tenir en compte les importants necessitats de la xarxa de Rodalies.

A més, asseguren que l’empresa té la intenció de privatitzar 11 estacions de Rodalies, entre les quals hi figura la de l’aeroport del Prat. Roberto Carrasco, secretari del Sector Federal Ferroviari de la CGT, explica que fa  “anys que s’oposen a la privatització”, i que la gran inversió que s’ha fet últimament, sobretot a l’alta velocitat, “no ha de revertir a les privades”.

Pel que fa a Aena, els treballadors asseguren que l’empresa és rendible i que  intenta utilitzar les últimes inversions per argumentar que és deficitària. Ibon Petrina, bomber d’Aena a l’aeroport del Prat, assevera que saben “el que està passant” i no els podran “convèncer”. Petrina assegura que ja s’està reduint la jornada als treballadors, i que si augmenten les privatitzacions “empitjoraran les condicions laborals i s’apujaran els preus”.