Una flota de 90 autocars omplien el carrer d'Aragó aquest matí. Més de 5.000 aficionats a la Fórmula 1 equipats amb indumentària han escollit aquest transport per arribar fins al circuit de Montmeló des de Barcelona. "El bus és el millor perquè és fàcil i ràpid. No havia estat mai a Barcelona, és fantàstic, molt bonic i agradable." "Sóc d'Irlanda. M'encanta la Fórmula 1 i vam arribar ahir. El viatge és un regal per a la meva xicota." "Soy de Salvador, estoy en Barcelona sacándome un MBA. Toda la vida me ha encantado la F1... Voy a apoyar a Ferrari." La previsió per a la tornada encara és més àmplia. Sagalés calcula que ompliran 125 autobusos un cop acabi la cursa. ÀLEX SILLERO, autobusos Sagalés "El 90% dels clients són estrangers allotjats a hotels de Barcelona. Les nacionalitats majoritàries: americans, anglesos..." Aquest matí els trens també eren plens de seguidors del motor. Per encabir-los-hi, Renfe ha preparat un dispositiu especial. Tant ahir com avui s'han ofert 46mil places addicionals amb parada a Montmeló. "Vaig venir a Barcelona l'any passat per la Fórmula 1 i per això ja sé com arribar fins allà." Es "Una manera més cara d'arribar al circuit de Montmeló ha estat en helicòpter. Durant els dies de Gran Premi, en aquesta Terminal Corporativa de l'aeroport del Prat s'ha establert un pont aeri per arribar fins al circuit. Tan bon punt els passatgers dels jets privat aterren, pugen a un helicòpter que els deixa a tocar de la cursa." Des del dimecres passat i fins demà hi ha previst un centenar de moviments en aquesta pista per a vips. Avui mateix, un cop acabi la cursa, 14 jets privats aixecaran el vol.

Més de 5.000 aficionats equipats amb la seva indumentària s’han desplaçat aquest matí a Montmeló en autobús. El carrer d’Aragó s’ha omplert amb més de 90 autobusos plens de seguidors, la majoria estrangers. L’empresa de transport Sagalés calcula que quan acabi la cursa encara creixerà més el nombre de persones que escollirà aquest transport per tornar a Barcelona. De fet, l’empresa ha preparat fins a 125 autobusos per a l’operació tornada. El 90% d’aquests usuaris són turistes, molts d’ells han aprofitat el Gran Premi per allargar l’estada i visitar la ciutat.

Una altra opció per arribar a Montmeló des de Barcelona ha estat amb el servei de trens de rodalia. Durant aquest cap de setmana, Renfe ha preparat un dispositiu especial amb 42 trens addicionals que han ofert 46.000 places extra amb parada a Montmeló.

Alguns aficionats s’han pogut permetre el luxe de desplaçar-se al circuit de Montmeló en helicòpter. Durant els dies de Gran Premi, a la terminal corporativa de l’aeroport del Prat s’hi ha establert un pont aeri per arribar fins al circuit. Tan bon punt els passatgers dels jets privat aterren, pugen a un helicòpter que els deixa a tocar de la cursa. Es tracta d’una opció, però, que no és a l’abast de totes les butxaques. Des del 7 de maig passat i fins dilluns hi ha previst un centenar de moviments aeris per a personalitats. Diumenge, un cop acabi la cursa, 14 jets privats aixecaran el vol.

El Gran Premi de Fórmula 1 al Circuit de Barcelona té un impacte econòmic de 135 milions d’euros. Tot i així, per equilibrar els comptes del circuit, cal vendre 100.000 entrades i es calcula que aquest any s’haurà quedat una mica per sota.