Tot i això, el tribunal no dona la raó per complet al Ministeri de Foment. El Suprem ha anul·lat una de les limitacions imposades, concretament la que obliga les empreses de VTC a tenir una flota mínima de set vehicles per desenvolupar aquesta activitat. Creu que esdevindria una limitació a l’activitat de VTC que exclou petits empresaris del seu exercici.

La sentència del Tribunal Suprem respon als recursos que havien interposat la Comissió Nacional del Mercat i la Competència i les empreses Uber, Unauto i Cabify contra el decret que va modificar el reglament que ho regula. La sentència arriba després que la plataforma Uber tornés a operar a Barcelona.

Els taxistes celebren la sentència

Les entitats del taxi de la ciutat han celebrat la resolució del Tribunal Suprem sobre les llicències de VTC. És el cas d’Elite Taxi Barcelona, que s’ha mostrat satisfeta amb la sentència a través de Twitter.

El taxi, en mobilització constant

Les llicències de VTC són les que fan servir companyies com Uber i Cabify, competència directa dels taxistes. Els treballadors del taxi sempre han defensat les limitacions del Govern espanyol. Fins ara han denunciat que cada vegada tenien menys feina a causa d’aquestes companyies.

De fet, diverses associacions de taxistes s’han manifestat per protestar contra l’adjudicació de noves llicències per a vehicles amb conductor. Fins i tot han organitzat vagues contra la competència deslleial. L’última protesta va ser el mes d’abril passat, quan els taxistes van exigir aplicar la ràtio d’una llicència de VTC per cada 30 taxis.