cotxe electric recarrega barcelona

Barcelona multiplicarà per cinc els punts de recàrrega públics per a cotxes i motos elèctrics fins al 2024. És a dir, que dels 600 punts que hi ha actualment a la ciutat (tant a aparcaments de B:SM com al carrer), d’aquí a tres anys n’hi haurà 3.300; d’aquests, 1.000 estaran en funcionament i 2.300 en fase de preinstal·lació (és a dir, que estaran a l’espera que l’Ajuntament els activi per poder-los fer servir).

Per aconseguir els nous punts, l’empresa municipal B:SM desemborsarà 12 M €, que s’espera que provinguin dels fons europeus de recuperació postcovid. Aquests diners se sumaran als 5 M € que Barcelona ja ha invertit per desenvolupar la xarxa d’Endolla Barcelona (els punts de recàrrega públics), que ha anat creixent progressivament els darrers anys.

Majoritàriament, els endolls nous s’ubicaran als aparcaments públics; per això durant el 2022 l’Ajuntament centrarà els esforços en l’electrificació dels pàrquings, aplanant el terreny per quan creixi la demanda de punts de recàrrega elèctrica. Aquesta estratègia va en la línia de la normativa municipal que regula on es poden establir benzineres elèctriques: dins de pàrquings o tallers ja existents.

Més ús dels endolls públics, tot i ser de pagament

Segons les dades que ha presentat el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, en el marc del saló Automobile Barcelona, la xarxa de recàrrega elèctrica pública ha crescut un 37 % entre gener i setembre del 2021, coincidint amb l’inici del pagament per carregar el cotxe o la moto. Si bé la mitjana de recàrregues mensuals és de 5.500 als endolls de B:SM, aquest setembre s’han registrat fins a 6.404 recàrregues.

Carregar el cotxe al carrer, fins al triple de car que a casa