carrer d zona franca
cotxes estacionats al carrer d, a la zona franca

TMB i el Consorci de la Zona Franca

han arribat a un acord per fer una estació de subministrament d’hidrogen per a vehicles. Es construirà al carrer D, a la Zona Franca, i serà la primera estació pública d’aquestes característiques a Espanya. TMB construirà la planta per abastir autobusos amb aquesta tecnologia, vuit dels quals adquirirà pròximament mitjançant una licitació que ja està en marxa. Aquests busos s’incorporaran al servei previsiblement a principis del 2022.

Segons informa el consorci en un comunicat, el conveni l’han signat aquest dilluns el delegat especial de l’Estat al CZFB, Pere Navarro, i la presidenta de TMB, Rosa Alarcón. L’acord indica que l’estació es farà en una parcel·la de 5.000 metres quadrats, ubicada al número 45-47 del carrer D, a la Zona Franca. Serà una planta de producció, emmagatzematge i càrrega d’hidrogen. L’objectiu principal és que abasteixi els autobusos d’hidrogen que tindrà TMB, però també la podran utilitzar les industries del polígon i els vehicles de particulars que adoptin aquesta tecnologia.

El contracte d’arrendament de la parcel·la tindrà una durada inicial de 10 anys, però podrà prorrogar-se fins a un màxim de 40 anys de durada total.

Estació pionera a Espanya

L’estació de la Zona Franca serà pionera a Espanya. A l’estat no existeix cap centre d’abastiment d’hidrogen ni tampoc vehicles amb aquesta tecnologia. De fet, TMB té ne marxa una licitació per comprar els primers busos elèctrics que funcionaran amb pila d’hidrogen a la seva flota. Seran vuit vehicles de 12 metres de longitud, que arribaran a Barcelona el novembre del 2021 amb la previsió que s’incorporin al servei a principis del 2022.

Una flota d’autobusos més sostenible

Segons el comunicat, l’aposta per l’hidrogen forma part de l’estratègia de TMB per modernitzar la flota d’autobusos i fer-la més sostenible i d’emissió zero. Així, el febrer passat es va adjudicar el subministrament de 23 busos elèctrics, que se sumaran als nou ja existents, per convertir les línes H16, H12 i V15 en línies sense emissions contaminants. L’objectiu és que abans del 2024 tota la flota estigui formada per vehicles elèctrics i híbrids excepte els minibusos.

El CZFB també presumeix del seu “compromís” amb la millora de la mobilitat i la reducció d’emissions contaminants a la Zona Franca i assegura que adequarà el polígon a l’Agenda 2030 per ser “un model de gestió sostenible dins del sector empresarial”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a