La imatge de les parades, deixa clar que a Barcelona hi sobren taxis. Actualment a l'àrea metropolitana hi ha 10.500 llicències i a més, molts treballen a doble torn. Això suposa que a Barcelona hi ha un taxi per cada 150 ciutadans, la taxa més alta de l'estat, on la mitjana se situa en un per cada 325 persones. El sistema de torns perseguia acabar amb aquest excés de vehicles. Però els taxistes diuen que no ha funcionat. En un dia normal, facturen entre 100 i 150 euros i aquests dies, els ingressos havien caigut en picat. DANIEL CERNOZA "Yo he escuchado gente que ha facturado 40 euros y ha estado trabajando toda la noche. Salir una niche a trabajar y hacer 40 euros, cualquier empresa normal hace más" ILDEFONSO CARRASCO "De diciembre a enero habíamos bajado por lo menos un 40%" Ara caldrà buscar noves solucions. Des de la Coordinadora Catalana del Taxi creuen que fa falta un pla de reestructuració. Volen que l'administració ajudi a pagar llicències per retirar-les del carrer i que els taxistes també n'assumeixin una part a través d'una taxa. JOSEP MARIA GOÑI, portaveu de la Coordinadora Metropolitana del Taxi "Això seria com un pla de pensions. El taxista marxa del colectiu, transfereix la seva llicència i el que entra posa els diners que ha posat el taxista per sanejar el sector" Una mesura que des del Sindicat del taxi no comparteixen. JOSÉ MARÍA SÁNCHEZ secretari general de l'STAC a Barcelona "Algunos pretenden retirar licencias y que las pague el herario público y eso es imposible tal y como está el país. Necesitamos porcesos a corto plazo. La única solución que siempre mantenemos es reducir horas de trabajo. Pero que cada uno elija su horario" "El debat per acabar amb l''excés de taxis a la ciutat es torna a reobrir. Les diferents organitzacions del sector, tornaran a la taula de treball la setmana que ve"

El sistema de torns, que s’aplicava des del 2 de gener, ha generat protestes dels taxistes autònoms a punts clau de la ciutat, com a l’estació de Sants o del Nord i a l’aeroport. L’oposició al nous horaris d’una part dels professionals d’aquest transport deixa, però, el sector amb els mateixos problemes que arrossega des de fa uns anys. Actualment hi ha massa taxis al carrer en un moment en què la feina ha caigut notablement.

Actualment hi ha 10.500 vehicles i, a més, molts treballen a doble torn. Això suposa que hi ha un taxi per cada 150 ciutadans, la taxa més alta de l’Estat, on la mitjana se situa en un per cada 325 persones.