Llumeta verda de disponibilitat apagada i cotxes buits. Els taxistes de l'aeroport del Prat han estat els primers que han deixat de prestar servei com a mesura de protesta en contra dels nous torns. Els taxistes diuen que amb la limitació de l'horari del treball no els surten els números. MARIBEL CASTRO, taxista "Vam fer una votació i no es respecta el que vam decidir.Ens han imposat un sistema que no va bé a ningú. Ens limiten molt les hores de treball, hem de fer els mateixos pagaments al banc: seguretat social, autònoms, etc.i amb el sistema que ens han imposat és impossible arribar a final de mes." JAVIER PASCUAL, taxista "Exigimos la derogación de estos turnos. Son injustos, insolidarios y maltratan al taxista autónomo." Alguns taxistes han optat per retirar l'adhesiu amb el distintiu del torn horari. A la Terminal 1 només s'han cobert els desplaçaments de les famílies amb nens i dels discapacitats físics. El fet que els taxistes deixessin de prestar servei ha provocat que els turistes haguessin d'optar per un transport alternatiu. Molts d'ells han decidit agafar l'Aerobús i han hagut de fer llargues cues. A mesura que ha corregut la veu, taxistes d'altres punts de la ciutat s'han sumat a la protesta. A Sants, han estat una vintena els que han secundat l'aturada. Això ha deixat gairebé buida de taxis la parada i ha provocat alguns enfrontaments entre els taxistes.

Des del mateix moment en què va entrar en vigor el nou sistema de torns al taxi, hi ha hagut membres del col·lectiu de taxistes que s’hi han manifestat en contra. Unes queixes que s’han repetit aquest dilluns a la seu de l’IMT i a les terminals del Prat, on una vintena de taxis han restat aturats i han impossibilitat que els clients poguessin utilitzar aquest mitjà de transport. Els taxistes autònoms només han donat servei als discapacitats i les famílies amb nens. Per això, molts usuaris han optat per l’Aerobús, el transport que connecta l’aeroport i la ciutat. Una vintena de taxis també s’han negat a donar servei a l’estació de Sants.

A la tarda, una marxa lenta de taxis ha provocat 7,5 quilòmetres de retencions a la C-31 entre el Prat i Castelldefels.

[blackbirdpie url=”https://twitter.com/transit/status/288302358079881216″]

Protesten perquè asseguren que el sistema que finalment s’aplica no es correspon amb el que es va sotmetre a votació. “Han retocat els horaris, i ara ens trobem que marxem a casa amb un 70% menys de la facturació que necessitem per poder viure“, afirma l’Ángel Cabello, taxista autònom. Aquests professionals apunten que el principal problema del sector és un excés de llicències. Els treballadors han decidit continuar amb les protestes.

Els taxistes autònoms estan adherits al torn T1, que comporta un horari de matí, de les quatre de la matinada a les dues de la tarda, i un horari de tarda, de les dues de la tarda a les 12 de la nit. Alternaran, cada mes, els dos horaris en funció del número de llicència que tinguin, parell o senar; i també poden treballar, de forma voluntària, en el torn de nit, que va des de les 12 de la nit fins a les quatre de la matinada, o fins a les sis de la matinada els divendres i dissabte a la nit. Aquest torn té un dia de descans laboral.

L’Institut Metropolità del Taxi ha avançat per a aquesta setmana la reunió de la comissió tècnica que valorarà la implantació del sistema de torns.