El més novedós de la reforma és que les voreres actuals tindran continuïtat fins a la calçada central gràcies a la solució de plataforma única que s’hi imposarà. L’espai fins ara ocupat pels cotxes, que bé circulen pel lateral o bé hi aparquen, passarà a ser un vial pacificat destinat als taxis, ambulàncies, bicicletes, vehicles per a la càrrega i descàrrega i els veïns i usuaris que hagin d’accedir en cotxe als pàrquings soterrats. Per tant, s’eliminaran un centenar de places d’estacionament en superfície. El separador de trànsit contigu, actualment molt desendreçat, es dignificarà. Això permetrà, entre altres actuacions, reordenar millor els armaris de ventilació i el mobiliari ja antiquat i arreglar l’entorn de les parades d’autobús per fer-les més accessibles. També es renovarà l’enllumenat, el clavegueram i el cablejat de telefonia i connexió a Internet i s’hi incorporaran elements tecnològics de gestió intel·ligent. A més a més, l’empresa SABA instal·larà ascensors i posarà rampes als aparcaments que gestiona.

La remodelació arrenca aquest dimarts, de manera que ha calgut tallar al trànsit privat (amb l’excepció dels residents) els dos laterals, i fins al dia 28 de febrer ha quedat ocupat part del carril bus en sentit ascendent (a partir de dimecres, també en sentit descendent), cosa que afecta algunes parades, que es mouran en funció del punt on s’estigui treballant. Quan a l’abril s’acabi aquesta primera fase de la reforma, en començarà una segona al següent tram previst: entre el carrer de Mallorca i la plaça de Catalunya, i coincidirà amb l’inici de les obres de remodelació la Diagonal. Paral·lelament, es continua aquests dies enllestint la millora dels Jardins de Salvador Espriu, més coneguts com els Jardinets de Gràcia, un cop col·locats ja els nous panots d’estil gaudinià a les voreres d’aquest tram per damunt de la Diagonal.

La inversió prevista per a tot el projecte del passeig de Gràcia és de 7,4 milions d’euros, bastant més del que inicialment s’havia previst. Feia temps que els comerciants reclamaven un rentat de cara a un dels carrers més emblemàtics de la ciutat, de 2 km de llargària i amb 163 botigues, un 20% de les quals, tendes de luxe.