(ACN) Uns 200 passatgers que aquest dilluns havien de volar des de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat cap a Luxor (Egipte) s’han quedat a terra després d’esperar més de 10 hores. Segons han fet públic els mateixos afectats a través de les xarxes socials, havien d’enlairar-se a primera hora de la tarda amb un vol xàrter de la companyia Nesma Airlines des de Barcelona, però la sortida es va endarrerir per un desperfecte a l’exterior de l’avió.

Segons han explicat alguns passatgers, els van detallar que l’avió havia rebut un cop d’un dels ‘fingers’ (passarel·la) que enllaça la terminal amb les aeronaus, i calia veure si es podia reparar el desperfecte o bé operar el vol amb una nau alternativa.

Els passatgers van ser inicialment compensats amb un xec per menjar mentre eren a l’aeroport en espera de novetats, però al vespre el vol va quedar cancel·lat sense cap alternativa. Els afectats han lamentat la manca d’informació per part de l’aerolínia, ja que tots havien contractat els viatges a través d’agències intermediàries.

Cap contacte directe amb l’aerolínia Nesma

Una de les afectades, Mariola Dinarès, havia de volar a Luxor per iniciar un creuer de quatre dies recorrent el Nil, per passar després tres nits a El Caire. Ella havia contractat el viatge a través d’una agència intermediària, sense haver fet cap contacte amb Nesma Airlines. Una situació repetida entre tots els passatgers, ja que tothom havia gestionat la reserva a través de diferents agències.

En aquest sentit, Dinarès ha criticat que cap portaveu de la companyia aèria els donés informació, i que totes les dades fossin a través d’un treballador aliè a l’aerolínia. Aquest dimarts, tots els afectats estan tramitant les respectives reclamacions. Algunes agències, segons han relatat els passatgers a les xarxes socials, els han ofert volar a mitja setmana per poder fer tota la ruta a Egipte, tal com tenien previst inicialment. Ara bé, hi ha qui no disposa de dies suficients de vacances per programar un viatge alternatiu.