Obres Aeroport T-2

(ACN) La pandèmia ha permès els darrers mesos accelerar les obres de remodelació ja previstes a la T2 de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, que es manté inoperativa des de finals del 2020 després que Aena concentrés tota l’activitat a la T1. Els treballs consisteixen a renovar el sistema de transport dels equipatges de les taules de facturació fins a les bodegues de l’avió i la climatització de la terminal, instal·lar més filtres de seguretat i substituir 23 passarel·les per fer embarcar als avions, entre d’altres. Els treballs permetran equiparar els nivells de qualitat de la terminal als de la T1 i adaptar-se a les normatives europees.

En total, la companyia invertirà prop de 106,5 milions d’euros en una quinzena d’actuacions. La més important és la renovació del sistema automatitzat de tractament d’equipatges (SATE), amb 80,8 milions d’euros. Està format per dos quilòmetres de cinta i pot inspeccionar fins a 6.000 maletes per hora, que són discriminades en funció de si calen ser revisades més a fons o ja es poden carregar a l’avió. Des de fa uns anys, el SATE ja està operatiu a la T1 i d’aquí uns mesos també ho estarà a la T2.

Els treballs a l’exterior de la terminal també han permès recuperar mig miler de places de pàrquing en un espai ocupat fins ara per les obres de l’estació de la futura línia de tren amb destinació a la T1 i que transcorre per sota la pista principal de l’aeroport. En total, al voltant de la terminal hi ha 7.000 places en superfície i 6.700 en dos edificis propers.

Malgrat que la finalització de tots els treballs està prevista per al desembre, la terminal pot reobrir de seguida que ho requereixi la demanda. Per això, no caldrà que s’ompli la T1 del tot, sinó que s’habilitaria per garantir que els passatgers poden mantenir distàncies de seguretat i no hi hagi aglomeracions en una sola terminal. Preveuen que un cop recuperi l’activitat, les companyies que estaven a la T2, majoritàriament “low cost”, també hi aniran tornant.