Els passatgers ja poden fer ús de la nova andana de l’estació de Provença. L’actuació ha tingut un cost de vuit milions d’euros i ha de servir per pal·liar els problemes ocasionats per la gran concentració d’usuaris sobretot en hores punta. Per aconseguir-ho, s’ha ampliat l’andana en sentit Sarrià de tres a vuit metres i, per primera vegada a Barcelona, s’ha creat un nou accés només d’entrada al carrer del Rosselló amb Balmes. La sortida es podrà fer pel costat muntanya de la mateixa cruïlla.
L’ampliació de l’andana ha estat possible gràcies a l’excavació d’una nova galeria de 50 m paral·lela a la volta de l’estació. S’ha construït sota el carrer Balmes amb micropilons per reforçar els murs de l’estació.
4.700 usuaris en hora punta
L’actuació també ha servit per millorar la mobilitat i l’accessibilitat amb la instal·lació d’un ascensor i d’una escala entre la part ampliada i el vestíbul que ha de permetre separar els fluxos de passatgers. A banda, també s’han millorat les condicions d’evacuació en cas d’emergència amb la construcció de dues sortides noves.
Per l’estació de Provença hi passen les línies urbanes L6 i L7 i el metro del Vallès (S1, S55, S5 I S2). De fet, és la segona estació en volum d’usuaris de la línia Barcelona-Vallès, després de Plaça de Catalunya. En xifres això es tradueix en unes 4.700 usuaris en hores punta i més de vuit milions de passatgers a l’any. Es calcula que més de 30.000 persones la fan servir cada dia per connectar amb les línies 3 i 5 del metro.
Inauguració repleta d’autoritats
L’acte inaugural ha comptat amb la presència del president de la Generalitat, Quim Torra; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, i el president dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font. Les autoritats han passejat per l’andana per veure els treballs que s’hi han dut a terme.
Altres intervencions que s’han fet a l’estació
Els treballs van començar al gener del 2017 i van obligar a tallar un carril de circulació entre el carrer del Rosselló i el de Balmes. Però aquesta no és l’única intervenció que s’ha fet en aquesta parada dels Ferrocarrils. El 2003, ja es van instal·lar mampares per evitar accidents, una mesura que tot i millorar la seguretat dels usuaris, no va aconseguir solucionar l’acumulació de viatgers a les andanes.