Els vehicles compartits no acaben de seduir els conductors de vehicles privats a Barcelona. És la principal conclusió que arriba l’estudi de RACC, Ús dels vehicles compartits a Barcelona, que, per primer cop, analitza aquesta forma de mobilitat. A la ciutat la seva utilització és encara incipient, ja que menys del 10 % de la població n’ha fet servir. Tot i això, en els darrers dos anys el volum d’usuaris ha anat en augment, segons Lluís Puerto, director de la Fundació RACC, “donat l’increment de plataformes que ofereixen aquest tipus de serveis” .

La bicicleta multiusuari, el més demandat

El vehicle amb més usuaris és la bicicleta compartida, que ja l’han provat un 8,7 % dels enquestats. La segueixen el cotxe, amb poc més d’un 7 %, i la moto, amb un 3,6 % d’usuaris. En el cas dels vehicles de dues rodes, normalment s’utilitzen per desplaçaments curts, i els conductors són menors de 35 anys. Mentre que el cotxe s’utilitza per a desplaçaments més llargs i els usuaris són més grans. En tots casos, segons l’estudi del RACC, la majoria dels enquestats assegura que no disposa de vehicle de motor propi.

Petició a les administracions

Amb l’objectiu de potenciar l’ús de vehicles compartits, des del RACC recomanen a les administracions crear tarifes planes per vincular aquest tipus de mobilitat amb el transport públic, augmentar la flota i desenvolupar campanyes d’educació vial per reduir l’accidentalitat entre els conductors dels vehicles compartits.