El Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona ha aprovat aquest dimarts l’adjudicació del servei de l’Aerobús a l’UTE Alcalabus, SL – Castromil, SA – Empresa Monforte, SAU. La nova adjudicatària havia quedat en segon lloc del concurs per gestionar l’Aerobús però, finalment, ha guanyat en retirar-se la que havia quedat primera per la impossibilitat de complir la seva oferta. Segons informa l’AMB en un comunicat, la nova concessió millorarà els vehicles del servei i les condicions per a l’Administració.
Nova flota i més rendible
L’AMB ha informat que la nova concessió inclou la renovació de la trentena de vehicles que hi ha actualment a la flota i que els nous seran més sostenibles. “Permetrà renovar i modernitzar la flota d’autobusos de l’Aerobús, un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica”, diu el comunicat.
La nova concessió també fixa unes condicions més beneficioses per a l’Administració ja que s’estableix un cànon unitari per trajecte més elevat, dels 2,30 euros anteriors a almenys 3,01 euros. El 2019, es van fer 5.784.717 viatges amb l’Aerobús.
Aprovada la mobilitat postcoronavirus
L’AMB també ha aprovat aquest dimarts l’acord per a la nova mobilitat metropolitana que s’ha elaborat amb la col·laboració de 36 ajuntaments i altres agents públics i privats. L’entesa per afrontar els reptes de la mobilitat després del coronavirus es centra en quatre grans eixos i 23 mesures prioritàries. Entre aquestes hi ha la creació de 70 quilòmetres de carrils bici i més carrils bus-VAO a l’àrea metropolitana.