Estacionar el cotxe, localitzar un parquímetre, intentar pagar la tarifa corresponent i descobrir que el dispositiu no funciona. Els treballadors de Barcelona de Serveis Municipals, B:SM, han detectat que aquesta situació s’està repetint en diverses ocasions des que, durant el mes de novembre, es van instal·lar el nous parquímetres anticontaminació. Des del Comitè d’Empresa de B:SM han explicat a betevé que els usuaris traslladen tot tipus de queixes als controladors de tiquets. Ells coincideixen en el fet que alguns dels dispositius no estan oferint un servei prou correcte. “Ens estem trobant tot tipus de problemes. El més habitual afecta la bateria, provocant que la màquina estigui completament apagada”, indica en Fernando Delgado, el president del comitè. Altres incidències que destaquen afecten la bateria del targeter, fet que comporta que la operació no es pugui finalitzar, o el programari.
Els treballadors asseguren que entenen que els dispositius tenen un sistema innovador que requereix un període d’adaptació. Alerten però que aquest termini s’està allargant més del compte i que això està generant molèsties als usuaris. De fet, alguns veïns també expliquen que el nou sistema els està provocant alguns inconvenients “Els nous parquímetres funcionen bé, quan funcionen. El problema és que n’hi ha molts que no funcionen i que fa setmanes que continuen espatllats. Hem d’anar buscant com de caça i captura per trobar-ne un per poder pagar”, assegura un usuari.
Un dels principals greuges que destaquen les persones que utilitzen el servei és que, habitualment, quan troben un parquímetre que no funciona, la pantalla queda completament en negre i “no poden accedir a cap informació ni de telèfon de contacte d’atenció al client”. Precisament aquestes dades es poden consultar a través de la pantalla tàctil dels dispositius.
B:SM, l’empresa responsable dels dispositius, diu que és un problema temporal
Per la seva part, B:SM assegura que les incidències que estan patint alguns parquímetres entren dins del que es considera habitual quan s’implementa un nou sistema amb un “procés complex de desenvolupament”. Diuen que el servei funcionarà amb normalitat “en un període de temps curt”. El director de l’Àrea de Mobilitat, Josep M. Deulofeu, ha explicat a betevé que la propera setmana posaran en marxa “una nova versió del software” en deu parquímetres. Si confirmen que aquest nou programari resol les incidències actuals, s’implementarà a la resta de dispositius.
Fins que el sistema no funcioni correctament en la totalitat de parquímetres, l’empresa recomana que s’utilitzi l’aplicació per mòbil.