nova estació Sagrera
Foto: Adif

Arriba un altre capítol en les obres que s’estan fent per aixecar la nova estació de la Sagrera i transformar la xarxa ferroviària de la zona. En aquests últims tres mesos, Adif ha estat treballant en la implementació del nou traçat de la línia Barcelona-Granollers-Girona i ara, finalment, n’està executant la fase final, que consisteix a realitzar els treballs que permetin enllaçar el recorregut actual amb el nou, tant pel que fa a la superestructura de via com a l’electrificació.

Aquests treballs han de ser els que permetin posar en funcionament, el proper 11 de desembre, la nova estació de Rodalies de Sant Andreu, que serà “totalment accessible i integrada en l’espai urbà“, segons explica Sara Fernández, directora de l’obra de l’estació.

Recta final de les obres que tallen Rodalies al pas per la Sagrera: se n’ha executat el 90 %
Adif ha renovat gairebé tota la via en els 4,3 km de recorregut afectat per les obres

Es requereix una “gran coordinació”

Alberto Alcañiz, responsable tècnic de les obres, explica que en total caldrà fer set enllaços, dos dels quals ja estan fets. Alcañiz explica que es tracta d’uns treballs que requereixen “una gran coordinació entre les diferents tècniques de muntatge de la via i de la catenària”.

A banda de posar en funcionament la nova estació de Sant Andreu, quan el conjunt dels treballs estiguin finalitzats, també es podrà estrenar el traçat definitiu d’ample convencional d’aquest recorregut per l’interior de la futura estació de la Sagrera. Tot plegat representa la segona gran fita en el conjunt dels treballs ferroviaris de l’operació la Sagrera – Sant Andreu, segons informa Adif.

Recuperar espai per a Barcelona

Amb aquesta actuació, es podrà eliminar el traçat en superfície d’aquest recorregut ferroviari, cosa que permetrà guanyar espais a Barcelona per a usos urbans i cívics. Segons explica Adif, aquesta és una de les intervencions més grans en la infraestructura ferroviària de Catalunya que s’estan fent actualment i també una de les més importants que s’han fet a Espanya en els últims anys.

A causa d’aquests treballs del 3 al 10 de desembre es veu afectat el servei de les línies R2 Nord i R11, que inicien i acaben el recorregut a l’estació de Montcada i Reixac. Per garantir la mobilitat, Adif adreça els passatgers a l’estació de Montcada i Reixac – Manresa per agafar allà les línies R4 i R12 de Rodalies. A més, hi ha un servei d’autobusos des de Montcada i Reixac i des de Granollers Centre fins a la Meridiana, on es pot connectar amb altres serveis de transport públic.

El servei de tren fins a l’aeroport segueix tenint l’origen i el final a l’Estació de França.