afectacions rodalies

Les obres a Rodalies compliquen la mobilitat dels usuaris de Renfe des del 3 de desembre. Els treballs per desviar els trens de l’R2 Nord per l’interior de la Sagrera i la recta final de les obres de la nova estació de Sant Andreu afecten els trens de l’R2 Nord i l’R11, que finalitzen el recorregut a Montcada i Reixac. Els combois de l’aeroport també començen i finalitzen el trajecte a l’Estació de França.

A més, un imprevist en el sistema d’electrificació i la catenària ha comportat endarrerir un dia l’estrena de la nova estació de Sant Andreu. La data de la posada en funcionament es trasllada de diumenge, dia 11 de desembre, a dilluns, 12 de desembre. Per tant, les afectacions a l’R2 Nord i l’R11 també s’allarguen.

Obres a Rodalies Renfe el 2022: Horaris i totes les parades afectades

Bus alternatiu des de Montcada i Reixac

L’alteració del servei s’allarga fins a l’11 de desembre i durant aquest temps els viatgers de Rodalies tinden un servei de bus alternatiu. Els usuaris que vulguin arribar fins a Sant Andreu, han de baixar a Montcada i Reixac i agafar un bus llançadora. Passa cada 15 minuts i finalitza el recorregut a l’estació de la Sagrera-Meridiana.

A més, com a alternativa, els viatgers poden dirigir-se a peu a l’estació de Montcada Reixac-Manresa -a uns cinc minuts de distància-, per on passen les línies R7, R4 i R12 de Rodalies. Renfe també recorda que, igual que ha succeït des que es van iniciar els treballs al voltant de la Sagrera el passat 17 de setembre, els bitllets de Rodalies seran vàlids per utilitzar al metro a les estacions indicades.

Afectacions R2 Nord R11  obres Rodalies

La inauguració de l’estació de Sant Andreu, a tocar

La nova estació de Sant Andreu està previst que entri en funcionament el 12 de desembre, coincidint amb el restabliment del servei de l’R2 Nord i l’R11 entre Sant Andreu i el Clot-Aragó, que ha de servir també per fer passar aquestes línies per dins de la futura estació la Sagrera.

La nova estació serà soterrada, tindrà dues andanes centrals i quatre vies i un vestíbul de més de 700 m2. A més, tindrà el mural d’art urbà més gran que s’ha fet mai en l’àmbit ferroviari, obra dels artistes Roc Blackblock i Miquel Wert.