Uns blocs de formigó del tipus New Jersey mal col·locats han provocat un col·lapse de trànsit a l’avinguda Meridiana a primera hora del matí. Aquestes estructures, situades a la cruïlla amb el carrer d’Espronceda per les obres a la Meridiana, han dificultat el gir dels autobusos que s’incorporaven a l’avinguda en sentit Besòs. Fins i tot, un dels vehicles ha xocat contra aquests blocs separadors.

La Guàrdia Urbana de Barcelona hi ha hagut d’intervenir per regular el trànsit i la situació no s’ha normalitzat fins a tres hores després.

Una prova de destresa per als conductors de bus

Els blocs de formigó formen part de les obres de reforma de l’avinguda Meridiana entre els carrers de Josep Estivill i Felip II. Els New Jersey conflictius, situats a la part central del vial i als laterals, han obligat els autobusos i autocars a fer maniobres complicades i perilloses, com ara fer marxa enrere.

Tant és així, que un dels autobusos interurbans que connecten Barcelona amb el Vallès i el Maresme ha topat amb un dels separadors. “Fins aquest matí no hem pogut comprovar si dos autobusos poden fer el gir alhora i hem vist que no és possible” afirma un dels responsables de l’obra, amb qui betevé ha pogut parlar.

La reforma de la Meridiana, amb menys carrils, expulsa uns 17.000 vehicles cada dia
L’Ajuntament de Barcelona culmina la transformació d’un tram entre Mallorca i Josep Estivill

Tres hores de botzinades i trànsit lent a la Meridiana

Els problemes de circulació i les queixes dels conductors amb botzinades s’han produït entre les sis i les nou del matí. Durant aquest temps, una patrulla de la Guàrdia Urbana ha regulat la circulació i ha aturat la marxa dels vehicles privats que baixaven pel carrer d’Espronceda pràcticament cada vegada que el semàfor es posava en verd. L’objectiu era afavorir el pas de la gran quantitat d’autobusos interurbans que giren diàriament per aquesta cruïlla i enfilen cap a les autopistes.

La retirada d’un dels blocs resol el caos

El problema s’ha resolt cap a les nou del matí quan els operaris de l’obra han tret un dels blocs de formigó que dificultava la mobilitat. La filera de New Jersey ha quedat més curta i per tant, a partir d’ara, els vehicles més llargs no hauran d’obrir-se tant cap a la dreta per incorporar-se al sentit sortida.

Segons fonts municipals, quan comença una obra d’aquesta magnitud de vegades cal fer “petits ajustos a la intervenció inicial planificada”.

Adeu al carril bus a la Meridiana

Aquesta nit començaran els treballs per reduir un carril de circulació en el tram comprès entre els carrers d’Espronceda i Felip II. En concret, s’eliminarà el carril bus.