Les obres per continuar la reforma de l’avinguda Meridiana, entre els carrers de Josep Estivill i Felip II, començaran el 22 de novembre. Així ho han comunicat tècnics de l’Ajuntament de Barcelona als veïns en el consell de barri de Navas, celebrat aquest dijous a la tarda. Els treballs, que estaven previstos per iniciar-se a l’octubre, donaran continuïtat al tram ja executat entre els carrers de Mallorca i Josep Estivill.

La història de la Meridiana lligada a la mobilitat: de 12 carrils de circulació a la pacificació
En els darrers anys les obres de pacificació han protagonitzat el dia a dia d’aquesta artèria

La reforma comprèn un tram de 435 metres i es calcula que s’allargui uns nou mesos. Per tant, a l’agost podria estar enllestida. En la línia del que ja s’ha fet fins ara a l’avinguda, la transformació permetrà pacificar l’entorn i, per això, la calçada es reduirà un 35 %.

Nou tram de Meridiana amb dos carrils menys

En el tram comprès entre els carrers de Josep Estivill i Felip II, la Meridiana perdrà dos carrils de circulació, un per cada sentit, i el carril bici bidireccional s’incorporarà a la mitjana central. A més, es plantaran 125 arbres nous, es guanyaran 2.800 m2 de parterres i es renovarà l’enllumenat.

Una de les particularitats del tram que començarà a reformar-se és la creació d’una rambla central entre els carrers de Josep Estivill i Espronceda. La mitjana central s’ampliarà per tal de facilitar la connexió a peu entre les dues bandes de la Meridiana a través de tres passos per a vianants. En aquest punt, el carril bici se separarà i baixarà a la calçada. Quedarà pendent establir els usos dels entorns verds pacificats que envolten aquesta rambla central: la plaça de Ferran Reyes i els Jardins de Maria Soteras.

Fet el projecte executiu fins a Fabra i Puig

La tranformació de la Meridiana va començar el mandat anterior entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca. Quan s’arribi a Felip II la reforma continuarà fins al passeig de Fabra i Puig. Segons els tècnics municipals, ja s’ha entregat el projecte executiu i ara es troba en procés de validació. Es tracta d’un tram de 1.160 metres, en el qual es preveu reduir la calçada un 37 %.