El metro de Barcelona ha afrontat el primer dia laborable amb l’estat d’alarma vigent pel coronavirus amb menys freqüència de pas que un dia habitual i amb aglomeracions de persones en alguns moments a primera hora del matí, com han denunciat alguns usuaris per xarxes socials. TMB assegura que s’ha planificat el servei en funció dels recursos disponibles i que, com que falta personal, la freqüència no és l’habitual.
Ara mateix al metro @TMB_Barcelona @ATMbcn.
Reduir trens no fa que hi vagi menys gent, inútils! Més n’haurien de passar pq la gent vagi prou separada. O parem de treballar tots d’una vegada! #COVIDー19@salvadorilla ni salva ni aïlla! pic.twitter.com/IDEq3pHUlC
— Aleix #Llibertat ✏️ (@leixet) March 16, 2020
En un tuit, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha dit que s’han avançat desplaçaments i que “hem vist aglomeracions en hora punta, que volem evitar”. Per això, Calvet ha insistit en el confinament de persones i que només es moguin els treballadors dels serveis bàsics. Aquest dilluns, els operadors s’han reunit per reajustar l’oferta.
Com a @govern, exigim el confinament: que només es moguin els treballadors i treballadores dels serveis bàsics. La gent avui ha avançat els seus desplaçaments i hem vist aglomeracions en hora punta, que és el que volem evitar.
— Damià Calvet🎗 (@damiacalvet) March 16, 2020
Tot i això, TMB recorda que està desaconsellat viatjar-hi excepte per raons inajornables. La recomanació es fa, sobretot, per a persones majors de 65 anys i grups sensibles. Aquest dilluns al metro alguns usuaris han optat per protegir-se amb mascaretes, bufandes o mocadors, tot i que no tothom en portava. Els passatgers intenten guardar distàncies.
❗️Es desaconsella viatjar excepte per raons inajornables
❗️Se desaconseja viajar excepto por razones inaplazables.
❗️It is recommended not to travel except for issues that can not be postponed#COVID19 #QuedatACasa pic.twitter.com/uk6caFyA9H
— TMB (@TMB_Barcelona) March 16, 2020
Per adaptar-se a la nova situació, ja no es venen bitllets a bord dels autobusos i s’ha habilitat la segona porta per pujar-hi. Al metro, s’ha eliminat l’atenció presencial (només en cas d’urgència) i es farà per intèrfons, telèfon (900 701 149) i Twitter. TMB ha reforçat les mesures higièniques de vehicles i instal·lacions, que es desinfecten diàriament, així com espais d’ús col·lectiu i elements que poden ser tocats amb les mans.