La futura parada de la Línia 5 de metro d’Ernest Lluch se situarà a la cantonada de la carretera de Collbanc amb el camí de la Torre Melina. Les obres d’infraestructura estan acabades des de fa més de cinc anys i des de llavors la posada en funcionament de l’estació s’ha anat endarrerint. Els veïns ja no es refien de l’últim calendari, que en preveu l’obertura per al 2021. “Acumulem vuit o nou anys de retards i els que encara vindran; com a veí crec que llencen la pilota endavant i res més, seguirem igual”, comenta Pedro Alonso, de l’Associació de Veïns de l’Avinguda de Xile.
Una parada estratègica
La parada d’Ernest Lluch estarà situada entre les de Collblanc i Pubilla Cases, que es troben a 1.200 metres de distància. La futura estació tindrà un accés des de Barcelona i un altre des de l’Hospitalet de Llobregat i serà un intercanviador de transport públic molt important, ja que fins aquí arriben les tres línies del Trambaix i moltes d’autobús. Els veïns consideren que aquesta és una obra molt important per al foment del transport públic i no entenen que s’hagi anat endarrerint.
Una dècada de retard
Les obres de l’estació de metro d’Ernest Lluch van començar el 2009 i haurien d’haver acabat dos anys més tard. El 2011 l’empresa que executava els treballs va fer fallida i des de llavors s’han anat acumulant endarreriments. L’última previsió de la Generalitat de Catalunya és que l’estació entri en funcionament el 2021, uns 10 anys més tard del que estava previst. Perquè això pugui ser una realitat el mes de desembre va anunciar la licitació de les obres d’arquitectura i instal·lacions de l’estació per valor de 15,8 milions d’euros. Tot i això, els treballs encara no han començat. Durant el 2019 també s’ha de licitar un altre paquet d’obres. En total, 17,2 milions d’euros que se sumen als 40 milions que ja s’hi han invertit.