Després que el tram del carrer de Sardenya més proper a la Sagrada Família quedés totalment tallat al trànsit, les dues entitats avisen que els canvis previstos al carrer de la Marina malmetran molt l’eficiència de la línia V21 de bus. El president de PTP, Ricard Riol, alerta que els canvis previstos per al 15 de desembre multipliquen la durada del trajecte, desfan l’enllaç del bus amb les línies 2 i 5 del metro i es carrega el repartiment de corredors ràpids per als busos prevista a la nova xarxa ortogonal.

Lamenten que es tracti els autobusos de la xarxa pública com a qualsevol altre vehicle i recorden que no es pot atorgar als vehicles de TMB el mateix perill que a un de privat perquè se’n pot “fer un seguiment total”. Pel que fa a les bicicletes, aplaudeixen la marxa enrere a l’hora de vetar-ne el pas pel carrer de Sardenya i esperen que es faci el mateix quan s’apliquin les restriccions al carrer de la Marina i remarquen que en termes de seguretat “la bicicleta té el mateix perill que un vianant”.

Per tot plegat, Riol reclama a l’Ajuntament que, abans de tallar “indiscriminadament” el pas de bicis i busos, s’emmiralli en l’experiència d’altres països europeus i recorda que a París, Roma, Berlín i Londres el transport públic té parada a tocar de grans monuments turístics.

L’exemple de Badalona

A més de mirar-se els models europeus, el president de la PTP recorda que hi ha un exemple molt més proper i aplicable a Barcelona. El sistema funciona a Badalona i consisteix a blindar amb pilones el carril bus i instal·lar-ne de mòbils que baixen quan detecten que passa l’autobús.