Pugem en un Renault E01 de 1918. Primeres aglomeracions per sortir de la plaça de Sant Jaume. Al davant, més de 50 quilòmetres en un cotxe que porta un embragatge de cuir i que utilitza oli de pota de bou, l'únic, diuen, que pot aguantar les altes temperatures a què arriba aquest cotxe. Alguns vehicles no ho suporten. Aquest es queda a les portes de les costes del Garraf. JAUME PRAT, participant del ral·li Barcelona-Sitges "Més ben dit, tot el Garraf és encantador. Poguen't-ho fer amb aquests cotxes i practicament sol. Això és un privilegi i una alegria." En els seus inicis el ral·li havia estat una carrera amb trams cronometrats en tot el recorregut de les costes. Ara, amb els ciclistes i algun que altre cotxe despistat, la cursa és inviable. Malgrat tot es produeixen avançaments, encara que es facin a velocitats dels anys 20. JAUME PRAT, participant del ral·li Barcelona-Sitges "Aquest cotxe necessita una algeria continua, perquè si el matas, per tornar a reprendre al ser un cotxe que pesa li costa molt." Entrar a Sitges sempre omple de joia els participants. Després de més de dues hores de ral·li fer-hi arribar un vehicle de 1918 és tot un repte que no està a l'abast de tothom. Un dels premis als què opta el cotxe de Josep Prat és el de l'elegància i avui té uns quants números per endur-se'l. "Port d'arribada Sitges. Després de més de dues hores de viatge els concursants arriben aquí. Nosaltres ho hem fet damunt d'un Renault de l'any 1918. Com diuen els concursants aquí qui guanya no es qui arriba primer si no qui ho fa amb més elegància.

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha donat el cop de bandera a la sortida del ral·li que ha comptat amb la participació d’un Darracq de 1905. També s’hi han pogut veure dos vehicles de 1906, un Prima i un Cadillac. Altres models que s’han vist són Hispano Suizas, Fords, Rolls Royce o algun Chrysler, entre altres.

Entre els participants, hi ha vehicles vinguts de tot Catalunya, Espanya i també de França, Itàlia o els Països Baixos, tots amb conductors vestits per a l’ocasió. De fet, un dels requisits de la prova és anar vestit d’acord amb l’època de fabricació del cotxe, per poder optar al premi a l’elegància. Enguany, per primer cop, hi ha hagut un guardó per a l’elegància infantil.