Aquests cotxes prometen un viatge... a la nostàlgia. Són vehicles artesanals, petites obres d'art que es troben molt lluny de les línies sòbries dels utilitaris actuals. Avui treuen pit abans de la prova que demà els ha de portar al poble de Sitges. Una cita molt especial que els amants dels cotxes d'època preparen tot l'any. MARCELÍ CALAF, col·lecionista "Cada setmana has d'estar a sobre, engegar-lo, sortir a fer 10 quilòmetres, o vint, o quaranta, o el que sigui. És com una noia guapa." El ral·li de Sitges és també un exercici de memòria històrica. Aquí tenim el mític Ford T, dissenyat l'any 1908 per Henry Ford, aquest model és de l'any 1913. El primer vehicle de la història fabricat en massa en una cadena de muntatge. Això va permetre preus populars, al voltant d'uns 200 dòlars i es van vendre més de 15.000.000 d'unitats. Al costat del cotxe més popular de la història, hi ha els màxims exponents del luxe espanyol, com per exemple aquest Hispano Suiza. Els cotxes han d'estar en perfecte estat i el jurat passa revista a tots els participants. Si bé el ral·li no és una cursa, guanya el cotxe que respecti més el model original. Ara fa 54 anys que aquestes peces de museu surten de la plaça de Sant Jaume, en els seus inicis la prova tenia per objectiu promocionar el turisme de Sitges. ANTONI MARIN DE BES, president de Foment del Turisme de Sitges "El ral·li de Sitges va començar com a complement per fer més gran i més conegut el carnaval de Sitges." Aquests avis de l'automoció necessiten agafar forces. Demà hauran de fer un recorregut de més de 50 quilòmetres. A les onze del matí sortiran de la plaça de Sant Jaume i passaran per Viladecans, Gavà, Cornellà per finalment afrontar el massís del Garraf. Un prova molt dura que exigirà el màxim a la mecànica d'aquests cotxes centenaris.